CSAR Class C 2-8-4T gőzmozdony

A CSAR Class C 2-8-4T gőzmozdony a dél-afrikai vasút történetének ikonikus gépezete, amely az erő és a hatékonyság példájaként szolgált a 20. század elején.

Történeti háttér és gyártás

A CSAR Class C 2-8-4T gőzmozdonyokat a 20. század elején fejlesztették ki a Central South African Railways (CSAR) számára. Ez a típus a kor igényeihez igazodott, elsősorban a helyi vasúti hálózat bővülésével összefüggésben. A gyártása 1900-ban kezdődött, és a mozdonyokat a brit gyártó, a North British Locomotive Company készítette. A tervezés fő célja az volt, hogy hatékonyan kezelje a dél-afrikai vasutak igényeit, különös tekintettel a nagyobb terhelésekre és a hosszabb útvonalakra.

Technikai jellemzők

A CSAR Class C 2-8-4T mozdony gőzhajtású volt, mely a korszak egyik legmodernebb technológiáját képviselte. A 2-8-4T tengelyelrendezés különösen alkalmas volt nehezebb vonatok vontatására, mivel a nyolc hajtott tengely nagyobb súrlódást és így jobb tapadást biztosított.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 2-8-4T
  • Tengelyek száma: 14
  • Maximális sebesség: Nem elérhető adat
  • Teljesítmény: Nem elérhető adat

Szolgálati történelem

A CSAR Class C 2-8-4T mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használta a Central South African Railways. Ezek a mozdonyok jelentős szerepet játszottak a térség vasúti áruszállításában, különösen az ipari és bányászati központok elérésében. Bár a pontos kivonási időpontok nem ismertek, feltételezhető, hogy ezek a mozdonyok a technológiai fejlődés előrehaladtával, a 20. század közepére teljesen kivonásra kerültek a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs ismert megőrzött példány a CSAR Class C 2-8-4T mozdonyokból, így azok muzeális bemutatása vagy nosztalgiavonatokban való részvétele sem lehetséges.

Érdekességek és kulturális hatás

A CSAR Class C 2-8-4T gőzmozdonyok jelentősége elsősorban a dél-afrikai vasútfejlesztésben keresendő, különösen a bányászati és ipari területek összekapcsolásában. Bár a mozdony típus nem vált közismertté a világ más tájain, Dél-Afrikában mégis fontos szerepet játszott a gazdasági fejlődés előmozdításában.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Gyártás éve 1900
Gyártó North British Locomotive Company
Tengelyelrendezés 2-8-4T

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/CSAR_Class_C_2-8-4T

Képek

Források: Wikipédia, Google