Történeti háttér és gyártás
A GS&WR Class 301 gőzmozdonyok az 1900-as években készültek az ír Great Southern and Western Railway (GS&WR) részére. Ezeket a mozdonyokat a belfasti Cooke híd alatt lévő GNR (Ireland) üzem készítette. A sorozat kifejlesztésére az egyre növekvő vasúti forgalom hatékonyabb kiszolgálására volt szükség.
Technikai jellemzők
A GS&WR Class 301 mozdonyok gőzhajtásúak voltak, amely az adott kor egyik legelterjedtebb és legmegbízhatóbb hajtási módja volt. A mozdonyokat a B1 tengelyelrendezéssel tervezték, ami egy 4-6-0 típusú futóműszerkezetet jelent. A mozdony maximális sebessége és további specifikációi nem állnak rendelkezésre részletesen.
Szolgálati történelem
A mozdonyok elsősorban Írországban, a Great Southern and Western Railway vonalain szolgáltak. Az 1920-as évektől kezdve, az egyre modernebb mozdonyok megjelenésével és a dízelmozdonyok térnyerésével ezek a gőzmozdonyok fokozatosan kiszorultak a szolgálatból. A pontos kivonásuk ideje azonban nem részletezett.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A GS&WR Class 301 mozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn, így nincs lehetőség múzeumi megtekintésre vagy nosztalgia-körútra ezekkel a mozdonyokkal.
Érdekességek és kulturális hatás
A GS&WR Class 301 mozdonyok nem tettek szert jelentős kulturális hatásra, és nem említhetők könyvekben, filmekben vagy modellvasúti kiadásokban. Ezek a mozdonyok nagy szerepet játszottak az ír vasúti közlekedés fejlődésében, de inkább történelmi jelentőségük van.
Tulajdonság | Érték |
---|---|
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/GS&WR_Class_301
Képek
Források: Wikipédia, Google