Történeti háttér és gyártás
A Nord 360 to 399 gőzmozdony-sorozatot a franciaországi Compagnie des Chemins de Fer du Nord számára fejlesztették ki. A mozdonyok gyártását a 19. század közepén, 1855-ben kezdték meg az angliai Jones and Potts vállalatnál. A sorozatot az Észak-Franciaországban növekvő vasúti forgalom hatékony kiszolgálására tervezték, ahol az iparosodás és a kereskedelem egyre nagyobb igényt jelentett a gyors és megbízható szállításra.
Technikai jellemzők
A Nord 360 to 399 gőzmozdonyok 2-2-2-es tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelenti, hogy két hajtott tengely és két vezető kerék volt a mozdonyon. Ezt az elrendezést gyakran alkalmazták a korai személyszállító gőzmozdonyoknál, mivel lehetővé tette a sima és gyors utazást. A mozdonyok szénnel működtek és egy hengerpárral voltak felszerelve, amelyek a gőznyomást a hajtott tengelyekre vitték át.
Szolgálati történelem
A Nord 360 to 399 mozdonyokat főként Franciaország északi részén használták. Az 1850-es évek közepétől kezdve a helyi és távolsági személyszállításban játszottak fontos szerepet, hozzájárulva az iparosodó régióban a gyors utasforgalom fejlődéséhez. A mozdonyokat a 19. század végéig használták, amikor is a technika fejlődése és a modernebb mozdonyok megjelenése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
- A jelenlegi információk szerint nem maradt fenn megőrzött példány a Nord 360 to 399 gőzmozdonysorozatból. Sajnos a történelmi vasúti járművek esetében gyakran előfordul, hogy nincs működőképes példány, és csak a műszaki leírások és archív felvételek nyújtanak betekintést a múltba.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Nord 360 to 399 mozdonyok nem váltak híressé a szélesebb közönség előtt, mérnöki szempontból érdekesek, mivel tükrözik a középkorú gőzmozdonyok fejlődését. A sorozatot a technikai innováció időszakában tervezték, amely később a mozdonytervezés és a vasúti közlekedés jelentős fejlődéséhez vezetett.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 2-2-2 |