Chicago, Burlington and Quincy 710 gőzmozdony

A Chicago, Burlington and Quincy 710 gőzmozdony a 20. század elején meghatározó szerepet játszott az amerikai vasúti közlekedés fejlődésében, kiemelve a gőztechnológia innovációit és az utazóközönség kényelmét.

Történeti háttér és gyártás

A Chicago, Burlington and Quincy 710 gőzmozdony az amerikai Chicago, Burlington and Quincy Railroad (CB&Q) társaság számára készült. A mozdonysorozatot a Baldwin Locomotive Works gyártotta 1901-ben, válaszul a növekvő vasúti forgalom igényére, amely nagyobb teljesítményű és megbízhatóságú járműveket követelt meg.

Az 1901-es gyártási év egy olyan időszakra esik, amikor a gőzmozdonyok még mindig domináltak az amerikai vasúti közlekedésben, és a CB&Q a korszerűsítés részeként rendelte meg a 710-as sorozat tagjait. A Baldwin Locomotive Works abban az időben a világ egyik legnagyobb mozdonygyártója volt, több ezer gőzmozdonyt készített különböző vasúttársaságok számára világszerte.

Technikai jellemzők

A Chicago, Burlington and Quincy 710 gőzmozdony gőzhajtással rendelkezett, amely abban az időben a legelterjedtebb technológiának számított. A mozdony teljesítménye és specifikus méretei nem állnak rendelkezésre a forrásokban, de a korabeli mozdonyok általában jelentős vontatási erővel bírtak, így képesek voltak a nehéz terhek és a hosszú vonatok mozgatására is.

  • A hajtásrendszer gőzzel működött, amely forró gőz használatával hajtott meg dugattyúkat, amelyeket egy rudazatos mechanizmus továbbított a mozdony kerekeire.
  • A maximális sebesség és a méretek a rendelkezésre álló információk alapján nem meghatározottak, de általában a hasonló típusú mozdonyok nagy terhelés mellett is stabil teljesítményt nyújtottak.

Szolgálati történelem

A CB&Q 710 gőzmozdonyát elsősorban az Egyesült Államokban használták, a Chicago, Burlington and Quincy Railroad vasúttársaság vonalain. Főként teherszállítási feladatokat látott el, de időnként személyszállító vonatokat is vezetett. A szolgálatban eltöltött időszak alatt több átalakításon és javításon is átesett, amelyek célja a hatékonyság növelése és a karbantartási igények csökkentése voltak.

Pontos kivonási dátuma nem ismert, de a gőzmozdonyok többsége az 1950-es évek folyamán került kivonásra, amikor a dízelmozdonyok kezdtek elterjedni, mint megbízhatóbb és gazdaságosabb alternatívák.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Az információk szerint a CB&Q 710-es sorozatból nem maradt fenn megőrzött példány. Az ilyen típusú mozdonyok többsége a szolgálati idő végén selejtezésre került, és gyakran fémhulladékként újrahasznosították őket.

Érdekességek és kulturális hatás

A CB&Q 710 gőzmozdony nem rendelkezik különösebb kulturális hatásokkal vagy becenevekkel, amelyek megjelennének a szélesebb közönség körében. Az ilyen típusú mozdonyok tipikusan az ipari korszak szimbólumai, és főként a vasúti rajongók és történészek körében ismertek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

További információ a Chicago, Burlington and Quincy 710-ről

Képek

Források: Wikipédia, Google