NGR Class I 2-6-2T gőzmozdony

Az NGR Class I 2-6-2T gőzmozdony a 20. század elején kulcsszerepet játszott a dél-afrikai vasúti közlekedés fejlődésében, megbízható teljesítményével és innovatív kialakításával.

Történeti háttér és gyártás

A NGR Class I 2-6-2T gőzmozdonyt 1901-ben gyártották a North British Locomotive Company (NBL) gyárában, amely Glasgow-ban, Skóciában található. Ezeket a mozdonyokat a Natal Government Railways (NGR) számára fejlesztették ki, hogy megfeleljenek a növekvő forgalmi igényeknek a dél-afrikai vasútvonalakon. A fejlesztés célja a hatékonyság növelése volt elővárosi vonalakon, különösen a Durban és Pietermaritzburg közötti szakaszon.

Technikai jellemzők

A NGR Class I 2-6-2T egy gőzmeghajtású mozdony, amelyet a klasszikus 2-6-2 tengelyelrendezés jellemez. Ez azt jelenti, hogy a mozdony két vezető kerékkel, hat hajtókerékkel, valamint további két hátsó forgóvázkerékkel rendelkezik. Az ilyen típusú elrendezés általában jó stabilitást és vonóerőt biztosít, ami előnyös a változatos terepviszonyok között is.

  • Teljesítmény: A mozdony nagy hatékonysággal üzemelt, amelyet főleg elővárosi és regionális forgalomban használtak.
  • Maximális sebesség: Az NGR Class I képes volt viszonylag magas sebességgel haladni, bár pontos adat nem áll rendelkezésre.
  • Méretek: A mozdony pontos méreteivel kapcsolatban nincsenek részletes adatok.

Szolgálati történelem

A NGR Class I 2-6-2T gőzmozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták, különösen a Natal Government Railways (NGR) vonalain. Főként elővárosi személyszállítási feladatokat láttak el. A mozdonyok jól teljesítettek a helyi viszonyok között, és hatékonynak bizonyultak a rövid- és középtávú vasúti forgalomban. A szolgálatból való kivonásuk pontos időpontja nem ismert, de a gőzmozdonyok általános hanyatlásával együtt valószínűleg a 20. század közepén történt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A jelenlegi adatok alapján nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármelyik NGR Class I 2-6-2T mozdony fennmaradt volna múzeumokban vagy nosztalgiavasutak számára. Dél-Afrikában a gőzmozdonyok megőrzése kisebb mértékben történt meg, ezért kevés példány maradhatott fenn.

Érdekességek és kulturális hatás

Az NGR Class I 2-6-2T gőzmozdonyoknak nincsenek ismert becenevei vagy kulturális szereplései filmekben, könyvekben. Ezen mozdonyok főként a helyi közlekedés és ipar igényeit szolgálták ki, ezért inkább technikai szempontból, mint kulturális ikonként jelentősek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/NGR_Class_I_2-6-2T

Képek

Források: Wikipédia, Google