Történeti háttér és gyártás
A Nord 401 to 436 mozdonyok egy sorozat volt, amelyeket a franciaországi Chemin de Fer du Nord vasúttársaság számára készítettek. A mozdonyok 1856-ban készültek, és a franciaországi gyártó cégek, például a Cail és a Schneider & Cie gyártották őket. Ezek a mozdonyok a fejlődő közlekedési igények kielégítése érdekében jöttek létre, különösen a gyorsvasúti szolgáltatások fejlesztéséhez a régióban.
Technikai jellemzők
A Nord 401 to 436 mozdonyok kezdetben gőzmeghajtással készültek, ami a korszakban a legelterjedtebb technológia volt. Ezek a mozdonyok a gőz korszakának tipikus képviselői voltak, és kifejezetten a személyszállításra összpontosítottak, bár teherfuvarozásra is alkalmasak voltak. A teljesítményük és sebességük lehetővé tette a hatékony közlekedést a vasúti vonalakon.
- Tengelyelrendezés: 2-2-0
- Maximális sebesség: Körülbelül 60 km/h
- Teljesítmény: 500 lóerő
Szolgálati történelem
A Nord 401 to 436 mozdonyok a Chemin de Fer du Nord vonalain szolgáltak főként Észak-Franciaországban. Elsődlegesen személyszállításra használták, de univerzális kialakításuk miatt teherfuvarozásban is részt vettek. Később, ahogy a technológia fejlődött és újabb mozdonyok jelentek meg, fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy a Nord 401 to 436 mozdonyok közül bármelyiket megőrizték volna, vagy múzeumban kiállították volna.
Érdekességek és kulturális hatás
Az ilyen típusú mozdonyok a francia vasúti történelem fontos részét képezik, bár nem váltak különösebben híressé a nemzetközi színtéren. Nincs dokumentált becenevük vagy jelentős kulturális hatásuk, nem szerepeltek filmekben vagy könyvekben, és nem ismertek modellvasúti változatai sem.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |