CGR 3rd Class 4-4-0 1903 gőzmozdony

A CGR 3rd Class 4-4-0 1903 gőzmozdony a dél-afrikai vasutak ikonikus járműve volt, amely megbízható teljesítményével és kifinomult formatervezésével hódította meg a vasútbarátok szívét.

Történeti háttér és gyártás

A CGR 3rd Class 4-4-0 gőzmozdonyokat 1903-ban tervezték és gyártották a Cape Government Railways (CGR) számára Dél-Afrikában. Ezeket a mozdonyokat az akkor növekedésben lévő vasúti hálózat személyszállító vonataira szánták, hogy megfeleljenek a fokozódó szállítási igényeknek.

A Mozdonyokat a brit székhelyű Neilson, Reid and Company gyártotta le. Eredetileg 10 darabot gyártottak, amelyeket a CGR különböző vonalainak kiszolgálására szánva helyeztek üzembe.

Technikai jellemzők

A CGR 3rd Class 4-4-0 mozdonynak gőzmeghajtása volt, ami akkoriban a legelterjedtebb típus volt. A mozdony tengelyelrendezése 4-4-0 volt, ami két vezető és két hajtótengelyből állt.

  • Maximális sebesség: Nincs konkrét adat megtalálva.
  • Futómű: A 4-4-0 elrendezés biztosította a kiváló stabilitást és a megfelelő húzóerőt.
  • Fékrendszer: A legtöbb ilyen típusú járműnél jellemzően légféket használtak.

Szolgálati történelem

A CGR 3rd Class 4-4-0 mozdonyokat főként a CGR vonalain használta, ahol személyszállító vonatokat vontattak. A különböző dél-afrikai vonalakon történő alkalmazásuk során ezek a mozdonyok megbízhatóságukról és hatékonyságukról voltak ismertek. A mozdonyokat végül az 1920-as évek végére kivonták a forgalomból, amikor a technológia fejlődésével a dízel és elektromos mozdonyok kezdték átvenni a helyüket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ elérhető a megőrzött példányokról vagy arról, hogy ezek a mozdonyok múzeumokban lennének kiállítva. A CGR 3rd Class 4-4-0 mozdonyok nem tartoznak azon járművek közé, amelyekből fennmaradtak volna működőképes példányok.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a CGR 3rd Class 4-4-0 mozdonyok nem váltak ikonikus vasúti járművekké, mint más típusok, mégis fontos szerepet játszottak a dél-afrikai vasúti közlekedés fejlődésében. Jelenleg nem áll rendelkezésre információ a modellvasúti elterjedtségről vagy kulturális megjelenéseikről.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

További információ a Wikipédián

Képek

Források: Wikipédia, Google