Történeti háttér és gyártás
A GS&WR Class 351 gőzmozdonyokat a Great Southern and Western Railway (GS&WR) számára tervezték és gyártották. A mozdonyokat a 20. század elején, 1903-ban építették, a társaság növekvő igényeinek kielégítésére. Az Osbourne-kossuth-i járműgyár szállította ezeket a mozdonyokat, amelyek az ír vasúthálózat terjedelmes szakaszainak kiszolgálására készültek.
Technikai jellemzők
A GS&WR Class 351 sorozat gőzmeghajtású mozdonyokból állt. E mozdonyok 4-4-0 tengelyelrendezéssel készültek, amely a kor hírneves formái közé tartozott. A gőznyomás, a kazán mérete és a teljesítmény mind a hatékonyság és a megbízhatóság növelését célozta. Az ilyen mozdonyok általában személy- és tehervonatok vontatására is alkalmasak voltak.
Szolgálati történelem
A GS&WR Class 351 mozdonyokat elsősorban Írország területén használták, ahol vegyes, személy- és teherszállító szolgálatot láttak el. Ezek a mozdonyok kiemelkedtek megbízhatóságuk és hatékonyságuk miatt, egészen a 20. század közepéig. A mozdonyokat az évek során fokozatosan vonták ki a forgalomból, miközben a gőz korszakát a dízel elterjedése váltotta fel.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos nem maradtak fenn működőképes példányok a GS&WR Class 351 sorozatból. Jelenlegi információk szerint ezek a mozdonyok nem találhatók múzeumokban vagy kiállításokon sem.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a GS&WR Class 351 mozdonyok nem rendelkeznek különösebb kulturális szereppel, a korabeli gőzmozdonyok iránti nosztalgia és érdeklődés sok modellszobrászt és vasútmodellezőt inspirált arra, hogy a gőzmozdonyok miniatűr változatait készítsék el. A GS&WR Class 351 is része ennek a tágabb történelmi kontextusnak, bár közvetlen modellsorozatként nem vált népszerűvé.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Gyártási év | 1903 |