Történeti háttér és gyártás
A Maine Central class O 4-6-0 gőzmozdonyokat a 20. század elején fejlesztették ki az Egyesült Államok vasúthálózatának növekvő igényeire válaszul. A mozdonyok gyártására 1903-ban került sor. Ezek a mozdonyok a Maine Central Railroad számára készültek, ami a New England térség egyik kulcsfontosságú vasúttársasága volt abban az időben. A mozdonyokat az American Locomotive Company (ALCO) építette, amely a kor egyik legismertebb mozdonygyártó vállalata volt.
Technikai jellemzők
A Maine Central class O 4-6-0 gőzmozdonyok a 4-6-0 tengelyelrendezésükről kapták a nevüket, ami azt jelenti, hogy elöl négy, középen hat, hátul pedig nulla tengely található. Ez az elrendezés különösen alkalmas volt a hegyvidéki terepen való közlekedésre, ahol nagyobb vonóerőre volt szükség. A mozdonyokat gőzhajtású rendszerrel látták el, amely az időszakban szokásos módon működött: a víz kazánban történő fűtése révén gőz keletkezett, amely a dugattyúk mozgatásával hajtotta a kerekeket.
Szolgálati történelem
Ezek a mozdonyok a Maine Central Railroad számára végeztek szolgálatot, ahol különféle típusú vonatok, köztük személyszállító vonatok és tehervonatok vontatására használták őket. A mozdonyok általában megbízhatóan teljesítettek, és a hegyvidéki terep sem jelentett nekik akadályt. Az évek során a technológiai fejlődés miatt a gőzmozdonyokat fokozatosan dízelmozdonyok váltották fel, és az 1950-es években végleg kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Bár a Maine Central class O 4-6-0 gőzmozdonyok közül egyik sem maradt fenn működőképes állapotban, létezhetnek megőrzött darabok a múzeumok gyűjteményeiben. A konkrét példányok meglétéről azonban nem találtunk adatot.
Érdekességek és kulturális hatás
- A 4-6-0 típusú mozdonyok általános elterjedtségük miatt számos vasúti modellezési vállalat termékeiként is megjelentek.
- Ezek a mozdonyok gyakran szerepelnek vasútmodellező kiállításokon, ahol a régi vasútvonalak történetét életre keltik.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |