Történeti háttér és gyártás
Az NBR K Class gőzmozdonyt 1903-ban fejlesztették ki a North British Railway (NBR) számára. A mozdonyokat az Észak-Britanniai Vasúttársaság (North British Railway) készítette, hogy kielégítse a regionális személyszállítási igényeket. A K Class egyesítette a korszak legmodernebb technológiáját és a hagyományos gőzmeghajtási rendszereket, amelyeket a korábbi mozdonyokban már sikeresen alkalmaztak. A gőzmozdonyok gyártási helyszíne Skócia volt.
Technikai jellemzők
Az NBR K Class gőzmozdony egy klasszikus gőzmeghajtású jármű, amelyet a nagy teljesítményéről és megbízhatóságáról ismertek. A tengelyelrendezése 4-4-0 volt, ami azt jelenti, hogy négy vezető tengelye és négy hajtott tengelye volt, nincs vezető kerék.
- Tengelyelrendezés: 4-4-0
- Hajtásrendszer: Gőz
- Teljesítmény és sebesség: A mozdonyok képesek voltak jelentős sebesség elérésére, bár a pontos maximális sebességet nem említik.
- Méretek: Hosszúságában és magasságában a szabványos gőzmozdonyokhoz hasonló volt, de pontos méretek nincsenek részletezve.
Szolgálati történelem
Az NBR K Class gőzmozdonyokat elsősorban Skóciában és az Egyesült Királyság más részein használták. Szolgálatuk középpontjában a személyszállító vonatok álltak, és megbízhatóságuk miatt gyakran használták őket hosszabb utakra is. A mozdonyokat jellemzően a regionális elővárosi és távolsági járatokban alkalmazták.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A meglévő források szerint az NBR K Class gőzmozdonyok közül egyik sem maradt fenn működőképes állapotban. Jelenlegi múzeumi kiállítások vagy megőrzött példányok nem ismertek.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az NBR K Class nem tartozik a legismertebb gőzmozdonyok közé, azok a vasúti rajongók, akik érdeklődnek a brit vasúttörténet iránt, ismerik ezt a típust. Modellvasúti gyártók körében kevésbé elterjedt, bár egyedi rendelésre előfordulhatnak makettjei.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-4-0 |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google