NBR K Class gőzmozdony

Az NBR K Class gőzmozdony a 19. századi vasúti fejlődés ikonikus darabja, amely hatékonyságával és megbízhatóságával hódította meg a pályákat.

Történeti háttér és gyártás

Az NBR K Class gőzmozdonyt 1903-ban fejlesztették ki a North British Railway (NBR) számára. A mozdonyokat az Észak-Britanniai Vasúttársaság (North British Railway) készítette, hogy kielégítse a regionális személyszállítási igényeket. A K Class egyesítette a korszak legmodernebb technológiáját és a hagyományos gőzmeghajtási rendszereket, amelyeket a korábbi mozdonyokban már sikeresen alkalmaztak. A gőzmozdonyok gyártási helyszíne Skócia volt.

Technikai jellemzők

Az NBR K Class gőzmozdony egy klasszikus gőzmeghajtású jármű, amelyet a nagy teljesítményéről és megbízhatóságáról ismertek. A tengelyelrendezése 4-4-0 volt, ami azt jelenti, hogy négy vezető tengelye és négy hajtott tengelye volt, nincs vezető kerék.

  • Tengelyelrendezés: 4-4-0
  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Teljesítmény és sebesség: A mozdonyok képesek voltak jelentős sebesség elérésére, bár a pontos maximális sebességet nem említik.
  • Méretek: Hosszúságában és magasságában a szabványos gőzmozdonyokhoz hasonló volt, de pontos méretek nincsenek részletezve.

Szolgálati történelem

Az NBR K Class gőzmozdonyokat elsősorban Skóciában és az Egyesült Királyság más részein használták. Szolgálatuk középpontjában a személyszállító vonatok álltak, és megbízhatóságuk miatt gyakran használták őket hosszabb utakra is. A mozdonyokat jellemzően a regionális elővárosi és távolsági járatokban alkalmazták.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A meglévő források szerint az NBR K Class gőzmozdonyok közül egyik sem maradt fenn működőképes állapotban. Jelenlegi múzeumi kiállítások vagy megőrzött példányok nem ismertek.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár az NBR K Class nem tartozik a legismertebb gőzmozdonyok közé, azok a vasúti rajongók, akik érdeklődnek a brit vasúttörténet iránt, ismerik ezt a típust. Modellvasúti gyártók körében kevésbé elterjedt, bár egyedi rendelésre előfordulhatnak makettjei.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 4-4-0

Hivatkozások

NBR K Class – Wikipédia

Képek

Források: Wikipédia, Google