South African Class 8C 4-8-0 gőzmozdony

A South African Class 8C 4-8-0 gőzmozdony a dél-afrikai vasutak egyik ikonikus erőgépe volt a 20. század elején, robusztus kialakításával és sokoldalúságával hozzájárulva a régió közlekedési fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 8C 4-8-0 gőzmozdony 1903-ban került a vasúti hálózatba. A mozdonyt azzal a céllal fejlesztették ki, hogy kielégítse a Dél-Afrikai vasútvonalak növekvő igényeit, különösen a nehéz tehervonatok vontatására. A mozdonyokat a Neilson, Reid and Company, valamint a North British Locomotive Company gyártotta Skóciában. A gyártás 1903-tól kezdődött, és a mozdonyok a dél-afrikai államvasutak részére készültek. Összesen 21 darab ilyen típusú mozdony készült.

Technikai jellemzők

A South African Class 8C 4-8-0 gőzmozdonyokat a gőzhajtás jellemezte. A mozdonyok 4-8-0 tengelyelrendezéssel készültek, ami azt jelenti, hogy négy vezető és nyolc hajtott kerék található rajtuk. Ez a konfiguráció különösen alkalmassá tette őket nehéz tehervonatok vontatására.

A mozdonyok maximális sebessége, hatótávolsága és pontos méretei általában nem voltak kiemelkedőek, hiszen a fő cél a nagy vonóerő biztosítása volt. A magasságuk és hosszúságuk jellemzően a korabeli szabványoknak megfelelő volt.

Szolgálati történelem

A South African Class 8C mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták, a fő céljuk a tehervonatok vontatása volt. A mozdonyok kitartóan szolgáltak sok éven át, a használatuk az 1900-as évek közepéig tartott. Ezek a mozdonyok megbízhatóságukról voltak ismertek, és jelentős szerepet játszottak a dél-afrikai vasúti szállítás fejlődésében.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenlegi információk alapján nem maradt fenn megőrzött példány a South African Class 8C mozdonyból, így múzeumokban vagy nosztalgiavonatokban sem található meg működőképes darab.

Érdekességek és kulturális hatás

A South African Class 8C 4-8-0 mozdonyok leginkább a dél-afrikai vasúttörténet részeként ismerték meg az emberek, különösen a vasúti rajongók körében. Modellezése kevésbé elterjedt, mint más ikonikus mozdonyoké, de a dél-afrikai vasút szerelmesei számára így is kedvelt jármű.

Műszaki adatlap

Jellemző Érték
Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

A South African Class 8C 4-8-0 Wikipedia oldal

Képek

Források: Wikipédia, Google