South African Class Experimental 4 2-8-2 gőzmozdony

A South African Class Experimental 4 2-8-2 gőzmozdony a 20. század elején kísérleti vontatójárműként szolgált Dél-Afrikában, összekapcsolva a hagyományos tervezési elemeket az új technológiai megoldásokkal.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class Experimental 4 2-8-2 gőzmozdony 1903-ban készült, mint kísérleti modell a Dél-afrikai Államvasutak számára. A mozdonysorozatot kifejezetten a dél-afrikai vasútvonalakra fejlesztették ki, hogy azok hatékonyabbá váljanak a tehervonati forgalomban. Ezt a típust a North British Locomotive Company gyártotta Glasgow-ban, Skóciában. Az ilyen típusú gőzmozdonyokat általában a nehéz tehervonatok gyorsabb és megbízhatóbb szállítására optimalizálták.

Technikai jellemzők

A South African Class Experimental 4 2-8-2 gőzmozdony egy 2-8-2-es tengelyelrendezéssel rendelkezett, ami azt jelenti, hogy a mozdony két vezető, nyolc hajtó és két futó tengellyel készült. Ez a tengelyelrendezés különösen alkalmas volt a nehéz tehervonatok kezelésére, mivel megfelelő tapadást biztosított. A mozdonyt gőz hajtotta, amely a 20. század elején a legelterjedtebb hajtási módnak számított a vasúti közlekedésben.

Szolgálati történelem

A South African Class Experimental 4 mozdonyokat a Dél-afrikai Államvasutak használta, ahol mind a tehervonati, mind a személyszállítási feladatokat ellátták. Bár a mozdonyok kísérleti jellegűek voltak, teljesítményük hozzájárult a vasútvonalak hatékonyságához. A mozdony szolgálatban maradt a 20. század közepéig, amikor a technológiai fejlődés újabb mozdonytípusokat hozott a vasúti közlekedésbe.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy a South African Class Experimental 4 mozdonyból bármely példány fennmaradt volna múzeumokban vagy nosztalgiavonatokban. A mozdonyok, miután kivonták őket a forgalomból, valószínűleg selejtezésre kerültek, így jelenleg nem találhatók meg kiállításokon.

Érdekességek és kulturális hatás

  • A South African Class Experimental 4 mozdony a korabeli vasúti fejlesztések egyik mérföldköve volt Dél-Afrikában, mivel hozzájárult az ország vasúti infrastruktúrájának bővítéséhez és modernizálásához.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_Experimental_4_2-8-2

Képek

Források: Wikipédia, Google