Történeti háttér és gyártás
A Bavarian S 2/5 gőzmozdonyt a Német Birodalom számára fejlesztették ki, pontosabban a Bajor Államvasutak (Königlich Bayerische Staats-Eisenbahnen) részére. A mozdony 1904-ben készült el, és célja az volt, hogy fokozza a gyorsvonatok teljesítményét és sebességét. A gépet a Maffei cég gyártotta Münchenben, mely a korszak egyik vezető mozdonygyártója volt. A Bavarian S 2/5-ből összesen négy példány készült.
Technikai jellemzők
A Bavarian S 2/5 egy gőzmeghajtású mozdony, amely a korszakban igen modern technológiának számított. A mozdony 4-4-0 tengelyelrendezéssel rendelkezik, ami a gyorsvonatok számára megfelelő stabilitást és sebességet biztosított. Maximális sebessége 120 km/h volt, ami abban az időben kiemelkedő teljesítménynek számított. A mozdony hajtóműve négyhengeres, átlagos teljesítménye 1,100 lóerő.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Maximális sebesség: 120 km/h
- Méretek: Nincs pontos adat
- Tengelyelrendezés: 4-4-0
Szolgálati történelem
A Bavarian S 2/5 mozdonyokat főként Bajorországban használták, gyorsvonati szolgálatban. A mozdonyok teljesítménye és sebessége miatt a korszak vasúti közlekedésének egyik sikeres típusává váltak. A modelleket végül az 1920-as években vonták ki a forgalomból, amikor újabb és még hatékonyabb típusok jelentek meg.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a Bavarian S 2/5 mozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn eredeti formában. Ennek ellenére történelmi jelentősége miatt a mozdony sok vasúttörténeti kiállításon szerepel, többek között modellvasút formájában is.
Érdekességek és kulturális hatás
A Bavarian S 2/5 mozdony népszerű a modellvasút-gyártók körében, így gyakran találkozhatunk vele méretarányos modellek formájában. A vasúti rajongók és a történelmi járművek kedvelői körében is elismert, noha tényleges példányok nem maradtak fenn. Kulturális hatása a vasúttörténet iránti érdeklődés fenntartásában rejlik.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Gyártási év | 1904 |
Hivatkozások
További információ a Bavarian S 2/5-ről
Képek
Források: Wikipédia, Google