Történeti háttér és gyártás
A South African Class NG8 4-6-0 gőzmozdonyt 1904-ben gyártották, elsősorban a Dél-afrikai vasútvonalak keskeny nyomtávú hálózatának igényeihez igazodva. A mozdonyokat a BP (Beyer, Peacock & Company) készítette Angliában, és különösen a Transvaal vasútvonal számára tervezték.
- Gyártási év: 1904
- Gyártó: Beyer, Peacock & Company
- Nyomtáv: Keskeny nyomtávú
Technikai jellemzők
A Class NG8 4-6-0 sorozatú mozdonyok gőzhajtásúak voltak, három tengelyes hajtóművel. Ezek a mozdonyok kifejezetten a keskeny nyomtávú vasútvonalakhoz készültek, és képesek voltak a szűkebb ívek leküzdésére is. Bár a pontos technikai adatokról kevés információ áll rendelkezésre, a 4-6-0 tengelyelrendezés jelzi, hogy a mozdony elülső részén négy vezető kerék és hat hajtókerék található, ami a stabilitást és a vonóerőt is növelte.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 4-6-0
Szolgálati történelem
Ezeket a mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták a keskeny nyomtávú vasútvonalakon. Bár részletes szolgálati jelentések nem állnak rendelkezésre, a NG8 széria fontos szerepet játszott a kisebb vonalak működtetésében az ország különböző részein. A mozdonyokat az idők során többféle szolgálatban is alkalmazták, beleértve személy- és tehervonatok vontatását is.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ a megmaradt példányokról vagy múzeumi kiállításokról, ami azt sugallja, hogy a South African Class NG8 4-6-0 mozdonyok közül nem maradt fenn működőképes darab.
Érdekességek és kulturális hatás
Modellvasúti változatok nem ismertek a Class NG8 sorozatról, és ezek a mozdonyok nem váltak jelentős kulturális ikonokká vagy köznyelvi elnevezésekké. Inkább a vasúttörténet kedvelői számára lehetnek érdekesek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google