Történeti háttér és gyártás
A Southern Pacific 2706 egy gőzmozdony, amelyet 1904-ben gyártottak. A Southern Pacific vasúttársaság számára készült, amely az Egyesült Államok nyugati részén működött. Ez a mozdony a G osztályú gőzmozdonyok közé tartozik, amelyeket a személyszállítási igények kielégítésére terveztek. Az American Locomotive Company (ALCO) gyártotta őket, amely a kor egyik vezető mozdonygyártó vállalata volt.
Technikai jellemzők
A Southern Pacific 2706 egy hagyományos gőzmozdony, amely szén vagy olaj égetésével fejlesztette a szükséges gőzt a hajtáshoz. A mozdony tengelyelrendezése 4-6-2 volt, ami azt jelenti, hogy négy vezető, hat hajtó és két hátsó tengellyel rendelkezett. Ez a kialakítás nagy stabilitást és kiváló sebességet biztosított, így ideális volt nagy távolságú személyszállító vonatok vontatására.
Szolgálati történelem
A Southern Pacific 2706 elsősorban a Southern Pacific vasúttársaság hálózatán belül működött, főként Kaliforniában és az Egyesült Államok nyugati részén. Ez a mozdony megbízhatósága és teljesítménye miatt népszerű volt a vasúttársaságon belül. A gőzmozdonyok lecserélésének korszakában, a dízelmozdonyok megjelenésével, a 2706-ot végül kivonták a forgalomból, bár a pontos dátum nem áll rendelkezésre.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a Southern Pacific 2706 megőrzött példánya bármely múzeumban megtalálható lenne, vagy működőképes állapotban lenne tartva.
Érdekességek és kulturális hatás
Nincs külön információ arról, hogy a Southern Pacific 2706 különleges becenevekkel rendelkezett volna, vagy hogy modellvasúti formában elterjedt lenne.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google