Southern Pacific 2706 gőzmozdony

A Southern Pacific 2706 gőzmozdony az amerikai vasúti történelem egyik ikonikus képviselője, amely a 20. század közepén szolgált, hozzájárulva a hatékony áruszállítás fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A Southern Pacific 2706 egy gőzmozdony, amelyet 1904-ben gyártottak. A Southern Pacific vasúttársaság számára készült, amely az Egyesült Államok nyugati részén működött. Ez a mozdony a G osztályú gőzmozdonyok közé tartozik, amelyeket a személyszállítási igények kielégítésére terveztek. Az American Locomotive Company (ALCO) gyártotta őket, amely a kor egyik vezető mozdonygyártó vállalata volt.

Technikai jellemzők

A Southern Pacific 2706 egy hagyományos gőzmozdony, amely szén vagy olaj égetésével fejlesztette a szükséges gőzt a hajtáshoz. A mozdony tengelyelrendezése 4-6-2 volt, ami azt jelenti, hogy négy vezető, hat hajtó és két hátsó tengellyel rendelkezett. Ez a kialakítás nagy stabilitást és kiváló sebességet biztosított, így ideális volt nagy távolságú személyszállító vonatok vontatására.

Szolgálati történelem

A Southern Pacific 2706 elsősorban a Southern Pacific vasúttársaság hálózatán belül működött, főként Kaliforniában és az Egyesült Államok nyugati részén. Ez a mozdony megbízhatósága és teljesítménye miatt népszerű volt a vasúttársaságon belül. A gőzmozdonyok lecserélésének korszakában, a dízelmozdonyok megjelenésével, a 2706-ot végül kivonták a forgalomból, bár a pontos dátum nem áll rendelkezésre.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy a Southern Pacific 2706 megőrzött példánya bármely múzeumban megtalálható lenne, vagy működőképes állapotban lenne tartva.

Érdekességek és kulturális hatás

Nincs külön információ arról, hogy a Southern Pacific 2706 különleges becenevekkel rendelkezett volna, vagy hogy modellvasúti formában elterjedt lenne.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

További információ itt

Képek

Források: Wikipédia, Google