Történeti háttér és gyártás
A GWR 2221 Class gőzmozdonyokat a Great Western Railway (GWR) számára fejlesztették ki, és 1905-ben kezdték gyártani. Ezt a típust George Jackson Churchward, a GWR főmérnöke tervezte, hogy megfeleljen a vonalhálózat egyre növekvő igényeinek, mivel a vasúti közlekedés az időszak fontos közlekedési módjává vált. A mozdonyokat a Swindon műhelyeiben gyártották, amelyek a GWR egyik legfontosabb gyártási helyszínei voltak. Az 1905-ös év folyamán összesen 20 darab 2221 Class mozdony készült el.
Technikai jellemzők
A GWR 2221 Class gőzmozdonyok műszaki szempontból a hatékonyság és a teljesítmény kombinációját kínálták. Ezek a mozdonyok 4-4-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelentette, hogy négy hajtott és négy nem hajtott tengelyük volt. A hajtásrendszert gőz biztosította, amelyet nagy nyomású kazánok és kettős hengerek működtettek. A maximális sebességük 60 mérföld/óra körül volt, amely a korabeli utas- és teherszállítási sebességekhez megfelelően igazodott.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Teljesítmény: N/A
- Tengelyelrendezés: 4-4-0
- Maximális sebesség: 60 mph
- Fékrendszer: Vákuum fék
Szolgálati történelem
A GWR 2221 Class gőzmozdonyok elsődlegesen a GWR vonalain szolgáltak az Egyesült Királyságban, különösen elővárosi és közép-hosszú távolságú személyszállítási feladatokra. A mozdonyok megbízhatóságukról és teljesítményükről voltak ismertek, és hosszú évekig szolgáltak, mielőtt az egyre modernebb dízel és elektromos mozdonyok kiszorították őket. A 20. század közepén, a gőzmozdonyok fokozatos kivonásával ezek a mozdonyok is eltűntek a vasúti forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a GWR 2221 Class mozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn teljes egészében, így nem találhatóak meg múzeumokban vagy nosztalgiavasutakon.
Érdekességek és kulturális hatás
A GWR 2221 Class mozdonyok többek között hozzájárultak ahhoz a gazdag vasúti örökséghez, amelyet a GWR hagyott maga után. Noha ezek a mozdonyok nem voltak annyira elterjedtek a modellvasúti ábrázolásokban, mint más ikonikus típusok, jelentőségük fontos maradt a vasúti történészek és rajongók körében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google