Történeti háttér és gyártás
A Bavarian S 2/6 gőzmozdonyt 1906-ban gyártották a Németországban található J. A. Maffei cégnél. A mozdonyt a bajor államvasutak, a Königlich Bayerische Staats-Eisenbahnen (K.Bay.Sts.B.) részére készítették. Az S 2/6 típust főként azzal a céllal fejlesztették ki, hogy magasabb sebességet érjenek el, és így versenyképesebbé tegyék a belföldi gyorsvonat szolgáltatást.
A mozdony egyedi darabként készült, nem sorozatgyártásra szánták. Célja a technikai innovációk tesztelése és a gőzmozdonyok teljesítményparamétereinek növelése volt.
Technikai jellemzők
A Bavarian S 2/6 egy négyhengeres kompaund gőzmozdony, amely egyedi tengelyelrendezéssel rendelkezik, 4-4-2 Atlantic típusú. Maximális sebessége elérte a 154,5 km/h-t, ami akkoriban lenyűgöző teljesítménynek számított.
- Hajtásrendszer: Gőz hajtású mozdony
- Maximális sebesség: 154,5 km/h
- Tengelyelrendezés: 4-4-2 (Atlantic)
Szolgálati történelem
A Bavarian S 2/6 gőzmozdonyt főként Németország területén használták, ahol a bajor államvasutak része volt. Kiváló sebessége miatt különösen alkalmas volt gyorsvonati szolgálatra. Egy példány készült belőle, amelyet később kivontak a forgalomból, mivel a technológiai fejlődés újabb típusok fejlesztését tette lehetővé.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Szerencsére a Bavarian S 2/6 egyetlen példánya megőrzésre került, és ma is megtekinthető a németországi Deutsches Museum közlekedési részlegén Münchenben. A mozdony nem működőképes, de eredeti formájában áll a látogatók rendelkezésére.
Érdekességek és kulturális hatás
A Bavarian S 2/6 gőzmozdony az egyik legismertebb, egyedi darab a vasúti történelemben. Az Atlantic típusú tengelyelrendezés és a kivételes sebesség elérésére tett kísérlet miatt jelentős figyelmet kapott. Modellvasút gyártók is szívesen reprodukálják, így a vasútmodellezés szerelmesei körében népszerű választás.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
További információ a Bavarian S 2/6 gőzmozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google