Történeti háttér és gyártás
A Patentee egy fontos mérföldkő volt a vasúti technológia fejlődésének történetében. Ezt a típust 1834-ben gyártották, amikor a vasúti közlekedés még jelentős változásokon és fejlesztéseken ment keresztül. A Patentee mozdonyokat Robert Stephenson, a kor egyik legnagyobb hatású mérnöke tervezte. Stephenson cége, a Robert Stephenson and Company, a Newcastle upon Tyne városában működött, és jelentős szerepet játszott a korai mozdonygyártásban.
Technikai jellemzők
A Patentee mozdonyok leginkább gőzmozdonyként ismertek. A 19. század elején ezek a szerkezetek rendkívül fejlett technológiai vívmányok voltak. A hajtásrendszere gőzerővel működött, amely forradalmi megoldásnak számított abban a korban. Ezek a mozdonyok változatos tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami lehetővé tette, hogy különböző típusú vonalakon is hatékonyan működjenek. Bár a maximális sebesség és más konkrét műszaki adatok nem állnak rendelkezésre, a korabeli mozdonyok általában 30-40 km/órával haladtak.
Szolgálati történelem
A Patentee mozdonyok széles körben elterjedtek az Egyesült Királyságban, ahol a feltörekvő vasúthálózat részévé váltak. Ezeket a mozdonyokat különböző vasúttársaságok alkalmazták, és elsősorban személyszállítási célokra használták. A pontos szolgálati időszak nem teljesen tisztázott, de ezek a mozdonyok a 19. század közepéig voltak használatban, amikor a technológia fejlődésének köszönhetően újabb típusok vették át helyüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a Patentee mozdonyok közül nem maradt fenn működőképes példány, és egyetlen példány sem található meg múzeumokban. Ezeknek a korai mozdonyoknak a megőrzése gyakran elmaradt, mivel a gyors technológiai fejlődés miatt sokat leselejteztek, amikor újabb modellek váltak elérhetővé.
Érdekességek és kulturális hatás
A Patentee mozdonyok a 19. század technikai csodáinak számítottak. A vasút rajongói körében a korai gőzmozdonyok, mint a Patentee, mindig nagy népszerűségnek örvendtek. Modellvasúti körökben is szívesen reprodukálják őket, bár ezek inkább a későbbi, részletesebb dokumentációval rendelkező mozdonyok után készült modellek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1800–1849 – Korai vasút |