G&SWR 40 Class gőzmozdony

A G&SWR 40 Class gőzmozdony az 1870-es évek vasúti technológiájának egyik ikonikus képviselője volt, amely hatékonyságával és megbízhatóságával forradalmasította a közlekedést Skóciában.

Történeti háttér és gyártás

A G&SWR 40 Class gőzmozdony az Egyesült Királyságban készült a 19. század közepén, az ipari forradalom idején, amikor a vasúti közlekedés jelentős fejlődésen ment keresztül. A mozdonyt a Glasgow and South Western Railway (G&SWR) számára fejlesztették ki, hogy megfeleljen a növekvő utas- és teherszállítási igényeknek.

A 40 Class mozdonyokat 1860-ban gyártották, és a híres vasúti mérnök, Patrick Stirling tervezte. A mozdonyok gyártásának célja az volt, hogy fokozzák a hatékonyságot és teljesítményt a vasúti hálózaton belül. A gyártás elsődlegesen Kilmarnock-ban, a G&SWR fő műhelyében történt.

Technikai jellemzők

A G&SWR 40 Class gőzmozdonyokat a kor technikai színvonalának megfelelően, gőzmeghajtással működtették. A gőzgépek jelentették akkoriban a legelterjedtebb hajtási módot a vasúti járművek számára.

  • Tengelyelrendezés: A mozdonyok 2-4-0 tengelyelrendezéssel készültek, ami azt jelenti, hogy két első, négy hajtott és nulla hátsó tengellyel rendelkeztek.
  • Teljesítmény: Bár pontos teljesítményadatok nem állnak rendelkezésre, a mozdonyok tervezése során a közepes teljesítményű vasúti szolgáltatások igényeit tartották szem előtt.
  • Méretek: A mozdonyok hossza és egyéb pontos méretei nem szerepelnek az elérhető forrásokban.

Szolgálati történelem

A G&SWR 40 Class mozdonyokat elsősorban Skóciában használták, ahol a Glasgow and South Western Railway vonalain közlekedtek. A mozdonyok a személy- és teherszállításban egyaránt részt vettek. A szolgálatban töltött időszakuk alatt megbízhatóságukról voltak ismertek.

Később, az újabb és fejlettebb technológiájú mozdonyok megjelenésével, a 40 Class járműveket fokozatosan kivonták a forgalomból. Pontos selejtezési dátumokat nem lelhetünk fel, de a mozdonyok az 1800-as évek végére, 1900-as évek elejére már nem vettek részt a rendszeres szolgálatban.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy a G&SWR 40 Class bármelyik példánya megmaradt volna napjainkra, vagy hogy múzeumban lenne kiállítva.

Érdekességek és kulturális hatás

A G&SWR 40 Class mozdonyok főleg technikai és ipari szempontból voltak jelentősek a maguk idejében. Nem található információ arra vonatkozóan, hogy a 40 Class mozdonyok köznyelvi becenevet, vagy különösebb kulturális említést kaptak volna.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/G&SWR_40_Class

Képek

Források: Wikipédia, Google