Történeti háttér és gyártás
A Prussian S 6 gőzmozdony a németországi porosz államvasutak számára készült 1906-ban. A mozdonyt azért fejlesztették ki, hogy megfeleljen a növekvő utasszállítási igényeknek, valamint teljesítmény- és sebességnövekedést biztosítson a vonatközlekedésben. A gyártás a berlini székhelyű Hanomag és a Stettinben található Vulcan gyárakban történt. Az S 6 a német Borsig cég által tervezett korábbi S 3 modellt váltotta fel, amely már nem tudott versenyezni a rivális vasúttársaságok új járműveivel.
Technikai jellemzők
Az S 6 gőzmozdony két hengeres kompaund gőzgéppel rendelkezett, amely hatékonyabb energiatermelést biztosított. A mozdony 4-4-0 tengelyelrendezéssel készült, ami azt jelentette, hogy négy hajtott kerekű tengely és négy vezető kerék segítette a stabilabb és gyorsabb haladást. A maximális sebessége elérte a 110 km/h-t, amely jelentős előrelépés volt az akkori technológiához képest. A mozdony teljes hossza körülbelül 19 méter volt, és nagy teljesítményű kazánnal rendelkezett, amely biztosította a szükséges gőzmennyiséget a nagy sebességek eléréséhez.
Szolgálati történelem
Az S 6 mozdonyokat főleg Németország területén használták, a porosz államvasutak gyorsvonati szolgálatában. Kiemelkedő szolgálati helyzetük volt a Berlin és a nagyobb német városok közötti vonalakon, valamint nemzetközi vonatokban is részt vettek. Az S 6 sorozat kiérdemelte, hogy megbízható és tartós legyen a hosszú távú használat során. A mozdonyok fokozatos kivonása a forgalomból az 1920-as évek végén és az 1930-as évek elején kezdődött meg, amikor újabb típusok váltották fel őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy bármely Prussian S 6 mozdony fennmaradt volna napjainkig. Valószínűleg az összes példányt selejtezték, vagy átépítették más típusokká a második világháború vagy az azt követő évek során.
Érdekességek és kulturális hatás
A Prussian S 6 mozdonyok különösen népszerűek voltak a korábbi német vasúti közlekedés rajongói körében. A mozdonyok a stabilitás és megbízhatóság szimbólumává váltak. Modellvasutakon különböző méretarányos másolatok készültek, amelyek a gyűjtők körében keresettek. Nem találhatók említések arról, hogy ezek a mozdonyok valaha is megjelentek volna filmekben vagy más médiában.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Prussian_S_6
Képek
Források: Wikipédia, Google