Történeti háttér és gyártás
A Württemberg T 4 egy német gőzmozdony volt, amelyet először 1906-ban gyártottak. Ezt a típust a K. W. St. E. (Königlich Württembergische Staats-Eisenbahnen), vagyis a Württembergi Királyi Államvasutak rendelte meg. A mozdonyokat a Maschinenfabrik Esslingen nevű gyártó készítette, és főként arra tervezték, hogy megfeleljenek a megnövekedett teherszállítási igényeknek a régióban.
Technikai jellemzők
A Württemberg T 4 gőzmozdonyok három hengeres, nedves gőzzel működő mozdonyok voltak. Ezek a mozdonyok az úgynevezett C h2t tengelyelrendezéssel rendelkeztek, amely három hajtott tengelyt jelent. A mozdonyok maximális sebessége körülbelül 45 km/h volt, ami megfelelő sebességet biztosított a teherforgalom számára. A mozdonyház tágas volt, lehetővé téve a kényelmes munkavégzést a mozdonyvezető és a fűtő számára.
Szolgálati történelem
A Württemberg T 4 mozdonyokat főként tehervonatokkal kapcsolatban használták. A vasúttársaság célja az volt, hogy hatékonyabban kezelje a teherszállításokat, és a T 4 típus megfelelt ezen igényeknek. Az 1920-as évek végén és az 1930-as évek elején azonban elkezdődött a gőzmozdonyok fokozatos kivonása a forgalomból, így ez a típus is háttérbe szorult.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik Württemberg T 4 mozdony múzeumban lenne megőrizve, vagy részt venne nosztalgiavonatokban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | C h2t |
Maximális sebesség | 45 km/h |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google