LCDR Tiger class Gőzmozdony

A LCDR Tiger class gőzmozdony különleges tervezésével új színt hozott a vasúti közlekedésbe, jelentősen növelve a hatékonyságot és a környezetbarát megoldások iránti elkötelezettséget.

Történeti háttér és gyártás

A London, Chatham and Dover Railway (LCDR) Tiger osztályú mozdonyai az 1860-as években jelentek meg, válaszul az egyre növekvő közlekedési igényekre az Egyesült Királyságban. Az LCDR megbízásából készült mozdonyokat Robert Sinclair tervezte. Az első darabokat 1861-ben adták át, és az osztály összesen hat mozdonyt tartalmazott.

Technikai jellemzők

A Tiger osztály mozdonyai gőzhajtásúak voltak, amely akkoriban a legelterjedtebb hajtási forma volt a vasúti szektorban. A mozdonyok kéthengeres kialakításúak voltak, a henger furata és az üteme szabványos méretek mentén épült. A mozdonysorozat a kor sajátosságainak megfelelő sebességet és teljesítményt nyújtott, különösen az LCDR által üzemeltetett rövid távolságú vonalakon.

Szolgálati történelem

A Tiger osztályú mozdonyokat főként a London környéki elővárosi vonalakon használták. Az LCDR hálózatának részét képezték, és hozzájárultak a közlekedés hatékonyságának növeléséhez. A mozdonyok az 1900-as évek elejéig álltak szolgálatban, majd fokozatosan kivonták őket a forgalomból, felváltva az újabb technológiákkal.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Tiger osztályú mozdonyokból nem maradt fenn múzeumi példány. Az osztály összes tagját selejtezték, így azok ma már nem láthatóak semmilyen kiállításon vagy nosztalgiajáraton.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a Tiger osztályú mozdonyok nem váltak híressé a szélesebb közönség számára, a vasúti rajongók körében népszerűek voltak, mivel a korai angol gőzmozdony-technológia tipikus példái voltak. Modellvasúti gyártók időnként megjelenítik őket kicsinyített változatban, elsősorban az 1:76-os méretarányban.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/LCDR_Tiger_class