Történeti háttér és gyártás
A S&DR George England 2-4-0 gőzmozdonyt 1861-ben gyártották. Ezt a típust a George England and Co., egy londoni székhelyű vállalat tervezte és gyártotta. A mozdonyok a Stockton and Darlington Railway (S&DR) számára készültek, amely az egyik első vasútvonal volt Nagy-Britanniában. A gyártással a S&DR igényeit elégítették ki, hogy képesek legyenek hatékonyabb vasúti közlekedést biztosítani. A típus kifejlesztésének oka az volt, hogy a korábbi mozdonyok teljesítményét és hatékonyságát javítsák. Pontos példányszámra vonatkozó információ nem áll rendelkezésre.
Technikai jellemzők
A S&DR George England 2-4-0 egy klasszikus gőzmozdonynak számít, amely a 19. század közepének technikai színvonalát képviselte. A „2-4-0” tengelyelrendezés azt jelenti, hogy két vezető tengely és négy hajtótengely található a járművön, hátsó ingattyú nélkül. A mozdony gőzhajtású volt, amely a korszak egyik legelterjedtebb hajtási módszere volt. Részletes adatok, mint a maximális sebesség, hatótávolság vagy pontos méretek nem elérhetők.
Szolgálati történelem
A George England 2-4-0 mozdonyokat leginkább Nagy-Britanniában használták, és a Stockton and Darlington Railway vonalain teljesítettek szolgálatot. Az ilyen típusú gőzmozdonyok hozzájárultak a vasúti közlekedés hatékonyságának növeléséhez és a személy- és teherszállítási kapacitás bővítéséhez. Nincs részletes információ arról, hogy mikor és hogyan vonták ki őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a S&DR George England 2-4-0 mozdonyból maradt-e fenn bármilyen példány múzeumban vagy más kiállítóhelyen. A történelmi jelentőségük ellenére úgy tűnik, hogy nem maradtak fenn ilyen mozdonyok megőrzött állapotban.
Érdekességek és kulturális hatás
Nincs különösebb információ a S&DR George England 2-4-0 mozdonyok kulturális hatásáról vagy érdekességeiről. Ettől függetlenül a hasonló típusú mozdonyok, amelyek a 19. század közepén működtek, jelentős mérföldkövek voltak a vasúti technológia fejlődésében. Modellvasúti körökben az ilyen típusok gyakran népszerűek a történelmi jelentőségük miatt.
Műszaki adatlap
| Járműtípus | Gőzmozdony |
| Meghajtás | Gőz |
| Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google









