Történeti háttér és gyártás
A South African Railways (SAR) által megrendelt South African Class Experimental 1 4-6-2 gőzmozdony gyártása 1907-ben történt. A mozdonyt a brit North British Locomotive Company készítette. Az SAR igénye az volt, hogy egy új, hatékonyabb gőzmozdonyt fejlesszenek ki, amely képes jobb teljesítményt nyújtani a dél-afrikai vasúti hálózaton. Az Experimental 1 a kor technikai színvonalának megfelelően került kialakításra, és célja az volt, hogy a közepes méretű személyszállító vonatokhoz egy optimális megoldást kínáljon. A gyártás során összesen egy példány készült el.
Technikai jellemzők
A South African Class Experimental 1 4-6-2 gőzmozdony technikai jellemzői a következők: a mozdony 4-6-2 tengelyelrendezéssel rendelkezik, ami azt jelenti, hogy négy vezető, hat hajtott és két futó tengelye van. A gőzmozdony teljesítménye és hajtásrendszere a kor tipikus gőzüzemű technológiáját tükrözi. A mozdony maximális sebessége nem áll rendelkezésre, de célja a közepes sebességű személyszállító vonatok hatékony mozgatása volt. Méretét és tömegét tekintve nem állnak rendelkezésre részletek, de jellemzően a korabeli gőzmozdonyokhoz viszonyítható.
Szolgálati történelem
A South African Class Experimental 1 4-6-2 gőzmozdonyt a dél-afrikai vasúthálózaton használták, ahol személyszállító vonatok mozgatására alkalmazták. Az egyetlen megépített példány a fejlesztés és kísérletezés célját szolgálta, ezért nem áll rendelkezésre részletes információ arról, hogy pontosan meddig használták üzemileg. A mozdonyt az idők során felváltották a modernebb típusok, így idővel kivonásra került.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Egyetlen South African Class Experimental 1 4-6-2 gőzmozdony sem maradt meg a mai napig. Múzeumi kiállításon sem található meg, így a típus nem tekinthető meg eredeti formájában sehol.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class Experimental 1 4-6-2 gőzmozdony nem vált széles körben ismertté vagy népszerűvé a vasúti rajongók körében, részben azért, mert csak egyetlen példány készült belőle. Modellvasúti változatok vagy kulturális referenciák sem ismertek róla, így kulturális hatása meglehetősen korlátozott.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Gyártási év | 1907 |
Gyártó | North British Locomotive Company |
Tengelyelrendezés | 4-6-2 |
Példányszám | 1 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_Experimental_1_4-6-2
Képek
Források: Wikipédia, Google