Történeti háttér és gyártás
A South African Class NG3 4-6-2T gőzmozdonyt a korai 20. század elején fejlesztették ki Dél-Afrikában. A mozdonysorozatot 1907-ben gyártották, és a Baldwin Locomotive Works készítette azokat az igények kielégítésére, amelyeket a dél-afrikai keskeny nyomközű vasutak támasztottak. A keskeny nyomköz alkalmazása különösen fontos volt a régió változatos terepviszonyai miatt. Az NG3 osztályba tartozó mozdonyok a dél-afrikai államvasutak számára készültek, és összesen négy darabot gyártottak ebből a típusból.
Technikai jellemzők
A South African Class NG3 4-6-2T gőzmozdony egy keskeny nyomközű gőzmozdony, amelyet a 4-6-2-es tengelyelrendezés jellemez, ami „Pacific” típusú elrendezést jelent. Ez a tengelyelrendezés három hajtott tengelyt foglal magában, amelyeket egy elöl és egy hátul elhelyezett futótengely egészít ki, ezzel stabilabb utazást biztosítva. A mozdony gőzerővel működött, ami a korszak tipikus hajtásrendszere volt. A tartályos elrendezés (T jelentése a típusjelölésben) azt jelzi, hogy a víztartályok a mozdony vázán helyezkedtek el, nem pedig külön tendert alkalmaztak víz- és szénszállításra.
Szolgálati történelem
A South African Class NG3 4-6-2T gőzmozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták a keskeny nyomközű vonalakon, ahol kisebb távolságokat és nehezebb terepviszonyokat kellett leküzdeniük. Az NG3-as mozdonyokat a személy- és áruszállításban egyaránt alkalmazták, különösen azokon a területeken, ahol az infrastruktúra nem tette lehetővé a szélesebb nyomtávú mozdonyok használatát. A mozdonyok hosszú éveken át szolgálatban maradtak, de a modernizáció során sokukat lecserélték vagy selejtezték. Pontos kivonási dátumról nincs információ.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Információk szerint nem maradt fenn működőképes példány a South African Class NG3 4-6-2T gőzmozdonyokból. Jelenlegi múzeumi kiállításról vagy fennmaradt példányról sem áll rendelkezésre megbízható adat.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class NG3 4-6-2T gőzmozdonyok nem váltak széles körben ismertté a kulturális vagy modellvasúti világban, így ezen a területen limitált információ érhető el. A korai 20. századi gőzmozdonyok általános romantikája azonban valószínűleg hozzájárult ahhoz, hogy a vasúti rajongók körében némi figyelmet kapjanak.
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google