Bavarian C II (Ostbahn) gőzmozdony

A Bavarian C II (Ostbahn) gőzmozdony a 19. század végének egyik ikonikus járműve volt, amely a bajor vasútvonalak fejlődését jelentősen befolyásolta.

Történeti háttér és gyártás

A Bavarian C II (Ostbahn) gőzmozdony a 19. század közepén vált jelentőségteljessé Németország vasúti történetében. Az 1862-ben gyártott mozdonyokat elsősorban a Bajorországban működő Ostbahn, vagyis Keleti Vasút igényeinek kielégítésére fejlesztették ki. Az Ostbahn célja volt a régió vasúthálózatának kiterjesztése és az ipari forradalom által megkövetelt növekvő teherszállítási és személyszállítási igények kielégítése.

A mozdonyokat az Maffei cég készítette, amely abban az időben Bajorország egyik vezető vasúti jármű gyártója volt. A C II típusú mozdonyokat különösen a nagyobb teljesítmény és hatékonyság iránti igény miatt fejlesztették ki. A gyártási időszak az 1860-as évek elején kezdődött, és a mozdonyok számos példányban készültek a növekvő vasúti hálózat támogatására.

Technikai jellemzők

A Bavarian C II (Ostbahn) gőzmozdony jelentős technikai jellemzőkkel bírt, amelyek révén ideális választás volt a korabeli vasúti igényeknek. A mozdony gőzmeghajtású volt, ami akkoriban az egyik legelterjedtebb hajtásrendszernek számított.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: Egyedi, a kor technikai normáinak megfelelő
  • Teljesítmény: A gőzmeghajtású rendszerekhez képest kiemelkedő
  • Maximális sebesség: Akkoriban versenyképes

Szolgálati történelem

A Bavarian C II gőzmozdonyokat elsősorban Bajorország területén használták, ahol a Keleti Vasút hálózatának jelentős szereplőjévé váltak. A mozdonyok megbízhatóságuk és teljesítményük révén alkalmasak voltak hosszú távú áruszállításra és regionális személyszállításra egyaránt.

A mozdonyokat a 19. század végére fokozatosan kivonták a forgalomból, ahogy a vasúti technológia folyamatosan fejlődött, és új, modernebb mozdonyok léptek a helyükbe. Azonban addig jelentős mértékben hozzájárultak a régió gazdasági fejlődéséhez és közlekedési hálózatának kiépítéséhez.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos a Bavarian C II (Ostbahn) gőzmozdonyokból nem maradtak fenn példányok a mai napig. Így a vasúttörténet iránt érdeklődők nem találkozhatnak működő példányokkal múzeumokban vagy nosztalgiavonatok részeként.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a Bavarian C II mozdony nem vált híressé a tömegkultúrában, mégis jelentős szerepet játszott a bajorországi vasúti hálózat fejlődésében. Sajnos a modellvasúti változatok sem örvendenek különösebb népszerűségnek, így a gyűjtők körében sem terjedt el széleskörűen.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

Bavarian C II (Ostbahn) a Wikipédián