Történeti háttér és gyártás
A Le Belge az első, Belgiumban gyártott mozdony volt, amely a vasúti közlekedés fejlődésének egy fontos mérföldkövét jelentette a 19. században. A mozdonyt 1835-ben építették a John Cockerill gyárban, amely a korabeli ipari forradalom egyik központja volt. Belgium gyorsan növekedő vasúthálózatának kiszolgálására készítették, és az ország ambiciózus terveinek részeként a vasúti szállítás fellendítése érdekében. A Le Belge-t már a kezdetektől fogva az államvasutak használták, hangsúlyozva a nemzeti büszkeséget ennek a technológiai újításnak a bevezetésével.
Technikai jellemzők
A Le Belge egy gőzmozdony volt, amelyet egy vertikális gőzgép hajtott. A gép teljesítménye alapvetően a gőz nyomásának felhasználásán alapult, amely a korabeli technológia jelentős előrelépését mutatta. A mozdony tengelyelrendezése a kor szokásos normáinak megfelelő volt, bár a pontos műszaki részletek és méretek nem állnak teljesen rendelkezésre. A Le Belge maximális sebessége mérsékelt volt, mivel főként elővárosi és városközi szállítási feladatokra használták.
Szolgálati történelem
A Le Belge szolgálati pályafutása során főként Belgiumban közlekedett, ahol a korai vasúthálózat fejlődését segítette. A mozdony sikeresen teljesítette a rászabott feladatokat, azonban az idő előrehaladtával technológiai szempontból elavulttá vált. Ennek ellenére jelentős szerepet játszott a belga vasúti közlekedés kialakulásában és megszilárdításában. A pontos kivonási dátumok és a szolgálatban eltöltött idő részletei nem ismertek, de valószínűleg az évtizedek során fokozatosan kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs ismert megőrzött példánya a Le Belge mozdonyból. Az egyedi tervezésű gépek, mint a Le Belge, gyakran áldozatul estek a technológiai fejlődésnek, és kevés figyelmet kaptak a megőrzés szempontjából ebben az időszakban.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Le Belge nem vált híressé vagy közismertté a vasútmániások körében, történelmi jelentősége vitathatatlan. Belgiumban a vasúti közlekedés megszilárdítójaként tekintenek rá, és fontos lépést jelentett az ország ipari fejlődésének történetében. Modellvasútként nem igazán terjedt el, és kulturális hatása is korlátozott maradt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1800–1849 – Korai vasút |