Történeti háttér és gyártás
Az LCDR Second Sondes class mozdonyai 1865-ben készültek, a London, Chatham and Dover Railway (LCDR) számára. Ezeket a gőzmozdonyokat az angliai Ashford gyárában építették, hogy az LCDR vasúthálózatán szolgáljanak. Az LCDR a megnövekedett utasforgalom miatt rendelte meg ezeket a mozdonyokat, hogy javítsa a közlekedési kapacitását és hatékonyságát.
Technikai jellemzők
A Second Sondes class mozdonyok gőzmeghajtásúak voltak, amely a kor technikai színvonalának megfelelően biztosította a szükséges teljesítményt. A mozdonyok 4-4-0 kerékformátummal rendelkeztek, amely az egyensúlyt és a stabilitást szolgálta a különböző vasúti pályákon. Bár pontos műszaki adatokat nehéz találni, tudjuk, hogy a gőzmozdonyok tipikusan 70-80 km/h maximális sebességet érhettek el.
Szolgálati történelem
Az LCDR Second Sondes class mozdonyait elsősorban az Egyesült Királyságban használták az LCDR vasúti hálózatán. Ezek a mozdonyok személyszállító vonatok vontatására szolgáltak, és fontos szerepet játszottak a helyi és regionális közlekedésben. Az idő előrehaladtával azonban a technológiai fejlődés és az új mozdonytípusok megjelenése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem ismert megőrzött példány az LCDR Second Sondes class mozdonyból. Ezen mozdonyok egyike sem maradt fenn, sem működőképes állapotban, sem pedig múzeumban kiállítva.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az LCDR Second Sondes class mozdonyok nem kaptak nagyobb figyelmet a popkultúrában, a korszak gőzmozdonyai gyakran inspirálták a modellező közösséget. Habár nincs kifejezetten ezekről a mozdonyokról készült modell, a hasonló korú és típusú járművek gyakran megjelennek történelmi vasúti modellek formájában.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |