Történeti háttér és gyártás
A Great Northern boxcab (3 phase) elektromos mozdony egy érdekes és innovatív fejlesztés eredménye volt a 20. század elején. A mozdony 1909-ben készült el, válaszként a vasúti közlekedés növekvő elektromosítási igényeire. Az építést a General Electric vállalat irányította, amely abban az időszakban úttörő szerepet játszott az elektromos mozdonyok fejlesztésében.
Az ilyen típusú mozdonyokat az Egyesült Államokban a Great Northern Railway társaság számára készítették, amely az egyik legnagyobb vasúttársaság volt az Egyesült Államok északnyugati részén. A mozdonyok célja az volt, hogy áthidalják az elektromos hajtás előnyeit a hegyvidéki és nagy terhelésű szakaszokon, ahol a gőzmozdonyok teljesítménye korlátozott volt.
Technikai jellemzők
A Great Northern boxcab mozdonyok háromfázisú elektromos hajtással rendelkeztek, ami a korszakban modern technológiának számított. Ezek a mozdonyok nem rendelkeztek különösebb utasférőhellyel, mivel elsősorban teherszállításra és speciális vontatási feladatokra tervezték őket.
Technikai jellemzők:
– Hajtásrendszer: Elektromos, háromfázisú
– Teljesítmény: Az elektromos hajtás lehetővé tette a nagyobb teljesítményt nehéz terhelések alatt
– Tengelyelrendezés: Boxcab kialakítás
– Maximális sebesség: Nincs pontos adat
– Futómű: Elektromos motorokkal felszerelve
– Vezérlés: Elektromos vezérlőrendszer
Szolgálati történelem
A Great Northern boxcab elektromos mozdonyokat a Great Northern Railway vasúttársaság használta, főként hegyvidéki útvonalakon, ahol az elektromos hajtás előnyei jobban kihasználhatóak voltak. A mozdonyok teljesítménye és megbízhatósága miatt sikeresen helytálltak a nehéz terepviszonyok között is.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs adat arról, hogy megőrzött példányok léteznének ebből a mozdonyból, vagy hogy múzeumokban kiállítanák őket. Ha valaki találkozik egy ilyen géppel, az valószínűleg replikáció vagy egyéb másodlagos forrás.
Érdekességek és kulturális hatás
A Great Northern boxcab mozdonyok különleges helyet foglalnak el a vasúti történelemben, mint az egyik első háromfázisú elektromos mozdonyok egyike. Az ilyen típusú fejlesztések hozzájárultak az elektromos vasút terjedéséhez, és megmutatták az elektromos hajtás életképességét a nehéz terhekkel szemben. Modellvasúti környezetben nem különösebben elterjedtek, de a vasúttörténet rajongói számára különleges érdeklődésre tarthatnak számot.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Northern_boxcab_(3_phase)
Képek
Források: Wikipédia, Google