Történeti háttér és gyártás
A Manila Railway D osztályú gőzmozdonyokat 1909-ben kezdték el gyártani, hogy megfeleljenek a Fülöp-szigeteki vasútvonalak speciális igényeinek. A cél az volt, hogy a D osztályú mozdonyok a helyi vasúti vonalakon hatékonyan szolgálják ki a növekvő közlekedési igényeket. A típus gyártásáért a brit Vulcan Foundry vállalat volt felelős, ami a korszak egyik vezető mozdonygyártó cége volt. A mozdonyokat kifejezetten a manilai vasút megrendelésére készítették, melyek az államvasúti hálózatban működtek.
Technikai jellemzők
A Manila Railway D osztály gőzmozdonyai technikai szempontból a kor korszerű elvárásainak megfelelően készültek. A mozdonyokat egy 4-6-0 tengelyelrendezéssel látták el, amely a sebesség és a vontatási teljesítmény ideális kombinációját biztosította. A gőzmeghajtású rendszer révén a mozdony képes volt nagyobb távolságokat is könnyedén megtenni, bár pontos hatótávolsági adat nem érhető el. A maximális sebesség és teljesítmény adatai nem ismertek, de a korabeli mozdonyok általában 50-100 km/h sebességre voltak képesek.
Szolgálati történelem
A Manila Railway D osztály mozdonyai a Fülöp-szigeteken szolgáltak, ahol a manilai vasúti hálózat részeként üzemeltek. A mozdonyok fontos szerepet játszottak a helyi közlekedés fejlesztésében és a szigeteken lévő települések összekapcsolásában. A pontos kivonási időről nincsenek adatok, de a gőzmozdonyok általában a dízel- és villamosmozdonyok megjelenésével párhuzamosan kezdtek kikerülni a forgalomból a 20. század közepén.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Információink szerint nincs megőrzött példánya a Manila Railway D osztályú mozdonyoknak sem múzeumban, sem nosztalgikus szereplésben. A Fülöp-szigeteki vasúti történelemben azonban fontos szerepet játszottak, így emlékük fennmaradt a közlekedési kultúrában.
Érdekességek és kulturális hatás
A Manila Railway D osztályú gőzmozdonyok a Fülöp-szigetek vasúti történelmének elengedhetetlen részei voltak, de közvetlen kulturális hatásukról kevés említés található. Modellvasúti körökben nem terjedtek el széles körben, részben a korlátozott példányszám és az egyedi fülöp-szigeteki közlekedési igények miatt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |