Történeti háttér és gyártás
A South African Class MA 2-6-6-0 gőzmozdony 1909-ben készült, és a dél-afrikai vasúthálózatra tervezték. Az akkori vasúti igények kielégítésére fejlesztették ki, különösen a nehéz teherhordozó kapacitás növelésére vonatkozó szükségletek kielégítése miatt.
A mozdonyt az amerikai gyártó, a Baldwin Locomotive Works készítette, amely az egyik legnagyobb és legismertebb gőzmozdonyszerelő vállalat volt a 20. század elején. Az MA osztályú mozdonyokat kizárólag a Dél-afrikai Vasút számára gyártották, és egy sorozat készült belőlük.
Technikai jellemzők
A South African Class MA 2-6-6-0 egy gőzmeghajtású mozdony volt, amelyet különösen teherhordó kapacitásra terveztek. Az elrendezése 2-6-6-0 volt, ami azt jelenti, hogy a mozdony két különálló, hat kerekű futóművel rendelkezett, és az elülső és hátsó futóművek külön-külön mozgathatóak voltak, így fordulatok során nagyobb stabilitást biztosítottak.
A mozdony teljesítményének köszönhetően képes volt nagy mennyiségű árut szállítani, ami különösen fontos volt a dél-afrikai bányászat és mezőgazdaság támogatására.
Szolgálati történelem
A South African Class MA 2-6-6-0 mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták, ahol a szénbányászat és más nehézipari ágak igényeit szolgálták ki. Az MA osztályú mozdonyok a XX. század közepén kezdték meg szolgálatukat, és a nagy teljesítményük miatt kedvelték őket.
A mozdonyokat egészen a dízel és elektromos vonatok elterjedéséig használták, amelyeket fokozatosan kezdtek bevezetni a vasútvonalakon, és így végül kivonták a gőzmozdonyokat a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs ismert megőrzött példánya a South African Class MA 2-6-6-0 mozdonyoknak. Az ilyen típusú mozdonyok főként a szolgálatuk után elhasználódtak, és nem került sor a megőrzésükre vagy múzeumi kiállításukra.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class MA 2-6-6-0 mozdonyok a Dél-afrikai vasúti közlekedés fontos részét képezték. Noha nem váltak közismertekké a mozdonyok között, a vasúttörténészek és a rajongók számára jelentőséggel bírtak.
Mivel a mozdonyokat főként teherhordásra használták, nem jelentek meg filmekben vagy más kulturális termékekben, de a vasúttörténészek számára a technikai megoldásai és teljesítménye miatt érdekes maradt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_MA_2-6-6-0
Képek
Források: Wikipédia, Google