Nord 4.001 to 4.075 and 4.636 to 4.990 gőzmozdony

A Nord 4.001-től 4.075-ig és 4.636-tól 4.990-ig terjedő gőzmozdonyok Európa vasúti fejlődésének kulcsszereplői voltak, lenyűgöző teljesítményükkel és megbízhatóságukkal.

Történeti háttér és gyártás

Az 1866-ban gyártott Nord 4.001-től 4.075-ig és 4.636-tól 4.990-ig terjedő sorozatú gőzmozdonyokat a francia vasúttársaság, a Compagnie des chemins de fer du Nord megrendelésére készítették. Ezek a mozdonyok a francia vasút igényeinek kielégítésére szolgáltak, és az ipari forradalom idején a gőzmozdonyok fejlődésének egyik fontos példái voltak. A sorozat célja a hatékonyabb személy- és teherszállítás biztosítása volt, különösen az észak-franciaországi vasúthálózat megerősítése érdekében.

Technikai jellemzők

Az ebben a sorozatban gyártott mozdonyok gőzhajtással működtek, amely a 19. század közepén a legelterjedtebb hajtásrendszer volt. A mozdonyok technikai jellemzői közé tartoztak a négykerék-hajtású rendszer, amelyet a kor technológiai szintjéhez mérten fejlesztettek ki. A mozdonyok teljesítménye lehetővé tette a nagyobb sebességű és hatótávolságú utazásokat, bár pontos sebesség- és hatótávolsági adatok nem állnak rendelkezésre.

Szolgálati történelem

Az Nord mozdonyok az észak-franciaországi régióban szolgáltak, ahol jelentős szerepet játszottak mind a személy-, mind a teherszállításban. A mozdonyok megbízhatósága és teljesítménye miatt sokáig használták őket, azonban a technológia fejlődésével és a modern dízel- és elektromos mozdonyok megjelenésével fokozatosan kivonták őket a forgalomból. A pontos kivonási időpontok nem ismertek, de valószínűleg a 20. század elején történt meg.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nem található információ a megőrzött példányokkal kapcsolatban. Ha maradt is fenn ilyen mozdony, valószínűleg múzeumban vagy vasúttörténeti kiállításon található.

Érdekességek és kulturális hatás

A Nord mozdonyok a 19. század technológiai fejlődésének szimbólumai voltak, és bár közvetlen kulturális hatásuk nem dokumentált, fontos szerepet játszottak a francia vasút történetében. Modellvasútként való elterjedtségük nem ismert, de a korabeli gőzmozdonyok rajongói valószínűleg felfigyeltek rájuk.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

Nord 4.001 to 4.075 and 4.636 to 4.990 gőzmozdony

Képek

Források: Wikipédia, Google