Történeti háttér és gyártás
A North Staffordshire Railway (NSR) H1 osztályú mozdonyai a 20. század elején, 1910 körül készültek. A mozdonyokat a North Staffordshire Railway társaság rendelte meg, hogy kielégítsék a regionális vonatok vontatási igényeit az iparosodás által megnövekedett forgalom miatt. Ezek a mozdonyok a kor technológiai fejlesztéseit reprezentálták, a dízel hajtású rendszerrel újítva meg a mozdonyparkot.
Technikai jellemzők
Az NSR H1 osztályú mozdonyok dízelmeghajtású rendszerrel működtek, ami abban az időszakban jelentős újítást jelentett. Bár a maximális sebességre és a teljesítményre vonatkozó részletes adatok nem állnak rendelkezésre, a dízelmotor hatékonyabbá tette a mozdonyokat az előző gőzmozdonyokhoz képest. A tengelyelrendezés és a méretek részletei nem maradtak fent a forrásokban.
Szolgálati történelem
Az NSR H1 mozdonyait a North Staffordshire Railway használta Angliában. A mozdonyok főként regionális és elővárosi vonatok vontatására szolgáltak. Bár pontos időpontok és részletek a kivonásukról nem állnak rendelkezésre, a dízeltechnológia fejlődésével valószínűleg a későbbi generációs mozdonyok váltották fel őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos nincsenek hírek arról, hogy bármely példány megőrzésre került volna. Úgy tűnik, hogy az NSR H1 osztályú mozdonyok teljes egészében eltűntek a vasúti történelem porondjáról.
Érdekességek és kulturális hatás
Az NSR H1 osztályú mozdonyokról kevésbé ismert, hogy bármilyen különleges kulturális hatást gyakoroltak volna vagy népszerűségre tettek volna szert a modellszerelmesek körében. Nincs információ arról, hogy modellezési formában elérhetők lennének, és úgy tűnik, hogy a mozdonyok kevéssé hagytak nyomot a vasúti kultúrában.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |