Prussian G 5.5 gőzmozdony

A Prussian G 5.5 gőzmozdony a XX. század elején az ipari forradalom egyik kulcsszereplője volt, amely hatékony szállításával és kiemelkedő technikai újításaival hozzájárult a német vasút fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A Prussian G 5.5 gőzmozdony a németországi Porosz Államvasutak számára készült a 20. század elején, hogy kielégítse a nehezebb teherszállítások iránti növekvő igényt. 1910-ben kezdték gyártani, a németországi Hanomag és Henschel cégek közreműködésével. A G 5.5 típus a korábbi G 5.4 fejlesztéseként jött létre, hogy nagyobb teljesítményt és megbízhatóságot biztosítson a vasúti hálózat bővülésével párhuzamosan.

Technikai jellemzők

A Prussian G 5.5 egy 2-6-0 tengelyelrendezésű gőzmozdony, ami azt jelenti, hogy két vezető tengelye és hat hajtott tengelye van. A gőzmeghajtású mozdony maximális sebessége körülbelül 65 km/h volt, ami megfelelő volt a teherszállítási feladatokhoz. A mozdony főbb jellemzői közé tartozott a jól megtervezett kazán és a hatékony gőzhenger, amely nagy teljesítményt biztosított.

Szolgálati történelem

A Prussian G 5.5 mozdonyokat elsősorban Németországban használták a porosz államvasutak, ahol főként teherszállítási célokra alkalmazták. Kiváló megbízhatósága és teljesítménye miatt közkedvelt volt a vasúttársaságok körében. Szolgálatukat az 1930-as évek végéig folytatták, amikor is a modernebb dízelmozdonyok és elektromos mozdonyok fokozatosan átvették a helyüket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik Prussian G 5.5 mozdony fennmaradt volna eredeti formájában, vagy hogy múzeumban kiállítanák őket. A történelmi jelentőségük ellenére úgy tűnik, hogy a G 5.5 sorozat példányai nem kerültek megőrzésre.

Érdekességek és kulturális hatás

Az ilyen típusú mozdonyok a korai 20. század ipari fejlődésének emblematikus példái, bár nem váltak olyan ikonikusává, mint néhány más modellek. Modellvasúti formában azonban a G 5.5 nem örvend nagy elterjedtségnek, így a vasútmodellezők körében is inkább a kevésbé ismert darabok közé sorolható.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 2-6-0
Maximális sebesség 65 km/h

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Prussian_G_5.5

Képek

Források: Wikipédia, Google