Est 4401 to 4512 elektromos mozdony

Az Est 4401 to 4512 elektromos mozdonyok a vasúti technológia úttörői közé tartoznak, hatékony és fenntartható megoldást kínálva a modern vasúti szállítás kihívásaira.

Történeti háttér és gyártás

Az Est 4401–4512 sorozatú elektromos mozdonyok 1911-ben készültek, és fontos szerepet játszottak a francia vasúti közlekedés fejlődésében. A mozdonyokat a francia államvasutak (Chemins de fer de l’État) rendelték meg, hogy növeljék a villamosított vasútvonalak hatékonyságát és kapacitását a gyorsan iparosodó régiókban.

A típus fejlesztése válasz volt a vasúti szállítás növekvő igényére az első világháborút megelőző időszakban, amikor a technológiai újítások már lehetővé tették az elektromos meghajtás széles körű alkalmazását. A mozdonyokat a francia Société Alsacienne de Constructions Mécaniques (SACM) gyártotta.

Technikai jellemzők

Az Est 4401–4512 sorozat elektromos mozdonyokként működtek, és kifejezetten a villamosított vonalakra tervezték őket. A mozdonyok a háromfázisú áramköri technológiát használták, amely akkoriban innovatív megoldásnak számított.

  • Tengelyelrendezés: Az erős és megbízható tengelyelrendezés lehetővé tette a mozdony számára, hogy hatékonyan kezelje a Franciaország hegyvidéki terepeit is.
  • Teljesítmény: A mozdonyok nagy teljesítményűek voltak, ami lehetővé tette számukra, hogy mind személy- mind teherszállítási feladatokat ellássanak.
  • Maximális sebesség és méretek: A mozdonyok maximális sebessége és pontos méretei meghatározták az alkalmazásuk határait a különböző vasútvonalakon.

Szolgálati történelem

Az Est 4401–4512 elektromos mozdonyok elsősorban Franciaországban működtek, és hosszú éveken át szolgálták a vasúti hálózatot. A mozdonyok jól teljesítettek a különféle szolgáltatásokban, beleértve az elővárosi és a teherszállítást is. Ezeket a mozdonyokat 1911-től használták egészen a 20. század közepéig, amikor a technológiai fejlődés szükségessé tette azok kivonását a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arra vonatkozóan, hogy az Est 4401–4512 sorozatból bármelyik példány megmaradt volna, vagy jelenleg múzeumban lenne kiállítva. A történelmi jelentőségük ellenére ezek a mozdonyok valószínűleg az idők során megsemmisültek vagy átalakultak más formákba.

Érdekességek és kulturális hatás

Ezek a mozdonyok a francia vasúti közlekedés történelmének jelentős részét képezik, és hozzájárultak az elektromos meghajtású vasúti technológia előmozdításához. Bár dokumentált kulturális megjelenésük vagy modellvasúti elterjedtségük nem ismert, a korai elektromos mozdonyok között az Est 4401–4512 sorozat említésre méltó.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

További információ az Est 4401–4512 mozdonyokról

Képek

Források: Wikipédia, Google