Történeti háttér és gyártás
A FS Class 690 II elektromos mozdonyt 1911-ben gyártották, aminek az olasz államvasutak adott megbízást. A korabeli vasúti fejlődés igénye hívta életre ezt a típust, amely az elektromos hajtású mozdonyok sorát erősítette. Az FS Class 690 II jelentős lépést jelentett az elektromos vontatás terén, melyet az olasz vasúti infrastruktúra modernizálási törekvése tett szükségessé. A gyártó vállalat az olasz Ansaldo volt, a helyi gyári kapacitások igénybevételével.
Technikai jellemzők
Az FS Class 690 II egy elektromos mozdony, amely a korai elektromos technológia vívmányait képviseli. A mozdony tengelyelrendezése Bo’Bo’ kialakítású, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóváz két-két hajtott tengellyel rendelkezik. A maximális sebesség, amelyre képes volt, meghaladta a 100 km/h-t, ami a korabeli vasúti közlekedésben figyelemre méltó teljesítménynek számított. A mozdony hossza és tömege a terjedelmes elektromos berendezések miatt jelentős volt, de a pontos méretek és teljesítményadatok nem állnak rendelkezésre.
Szolgálati történelem
A FS Class 690 II mozdonyokat az olasz államvasutak keretében használták. Jelentős szerepet töltöttek be az elektromos vontatású személy- és tehervonatok közlekedtetésében. Szolgálati idejük során hozzájárultak az olasz vasúti közlekedés megbízhatóságához és hatékonyságához. A forgalomból való kivonásuk pontos ideje nem ismert, de a technológiai fejlődés üteme miatt valószínűleg a későbbi évtizedekben váltották le őket újabb típusok.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy megőrzött példányai léteznének a FS Class 690 II mozdonyoknak, illetve hogy bármely múzeumban kiállításra kerülnének. A típus valószínűleg nem maradt fenn az utókor számára, és a modernizációs folyamatok során kivonták a forgalomból.
Érdekességek és kulturális hatás
A FS Class 690 II nem rendelkezik különösebb kulturális hatással vagy ismert becenevekkel. Modellvasúti formában sem terjedt el széles körben, mivel a korai elektromos mozdonyok közé tartozott, és a későbbi típusok elterjedtsége miatt nem kapott akkora figyelmet.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google