Történeti háttér és gyártás
A Named LNWR ‘Prince of Wales’ Class gőzmozdony az 1900-as évek elején jelent meg az Egyesült Királyság vasúti színterén. Az 1911-es évben kezdődött a gyártása, a London and North Western Railway (LNWR) vasúttársaság megrendelésére. Ezt a mozdonytípus azzal a céllal fejlesztették ki, hogy kielégítse a növekvő utasforgalom igényeit, valamint hatékony és megbízható szolgáltatást nyújtson az elővárosi és hosszú távú személyszállításban egyaránt. Az LNWR ‘Prince of Wales’ Class mozdonyokat Crewe városában gyártották, a társaság központi műhelyeiben.
Technikai jellemzők
Az LNWR ‘Prince of Wales’ Class gőzmozdonyok jellemzően 4-6-0 tengelyelrendezésűek voltak, ami azt jelenti, hogy négy vezető, hat hajtó, és nulla futó tengelyük volt. Ez a konfiguráció kiváló teljesítményt biztosított, különösen hosszú távú utazásoknál. A gőzmozdony működése gőzhajtást használt, amelyet a kazánban fűtött víz gőzzé alakításával értek el. A maximális sebesség elérhette akár a 110 km/h-t is, amivel a kor egyik leggyorsabb személyszállító mozdonyának számított.
Szolgálati történelem
Az LNWR ‘Prince of Wales’ Class gőzmozdonyokat főként az Egyesült Királyságban használták. Az LNWR ezen mozdonyokat hasznosította elővárosi és távolsági személyszállító vonatok élén, ahol megbízhatóságuk és nagy sebességük különösen értékesnek bizonyult. A mozdonyok szolgálata az 1900-as évek közepéig tartott, mielőtt a korszerűbb technológiák helyettesítették őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Bár a ‘Prince of Wales’ Class mozdonyok jelentős történelmi értéket képviselnek, sajnálatos módon egyetlen példány sem maradt fenn belőlük eredeti formájukban. Nem található meg ilyen mozdony múzeumokban, és nem vesznek részt nosztalgiavonatokban sem.
Érdekességek és kulturális hatás
Az LNWR ‘Prince of Wales’ Class gőzmozdonyok, annak ellenére, hogy fizikailag nem maradtak fenn, továbbra is jelentős hatást gyakoroltak a vasúti rajongók körében. Modellvasút gyártók gyakran készítenek különféle skálájú modelleket, amelyek az eredeti mozdonyok elegáns formáit és technikai jellemzőit tükrözik. Az ilyen modellek népszerűek a gyűjtők és a vasúti történelem iránt érdeklődők körében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-6-0 |
Maximális sebesség | 110 km/h |
Hivatkozások
Named LNWR ‘Prince of Wales’ Class locomotives
Képek
Források: Wikipédia, Google