Történeti háttér és gyártás
Az NZR BA class gőzmozdony az Új-Zélandi Állami Vasút (New Zealand Railways, NZR) megrendelésére készült. A BA sorozat fejlesztésének célja az volt, hogy kielégítse az új-zélandi vasútvonalakon jelentkező növekvő teljesítményigényt a 20. század elején. A mozdonyokat az NZR számára gyártották 1911-ben.
- Gyártó: Hutt Workshops
- Gyártási év: 1911
- Példányszám: Összesen 21 darab készült.
Technikai jellemzők
Az NZR BA class gőzmozdonyok technikai jellemzői a kor technológiai színvonalát tükrözték. Ezek a mozdonyok gőzmeghajtással működtek, és tökéletesen megfeleltek Új-Zéland hegyes-völgyes terepének.
- Tengelyelrendezés: 4-8-0
- Maximális sebesség: Nem dokumentált adat.
- Gőznyomás: 200 psi
- Vezérlés: Manuális
Szolgálati történelem
Az NZR BA class mozdonyokat Új-Zéland különböző vasútvonalain használták személyszállító és teherszállító feladatokra is. Kifejezetten a nehéz terhek és a hosszú vonatok kezelésére tervezték. Az idő múlásával és a technológia fejlődésével a mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból. A legtöbb BA class mozdonyt az 1960-as évek végére selejtezték.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az NZR BA class mozdonysorozatból sajnos nem maradt fenn működőképes állapotban egyetlen példány sem a múzeumokban vagy más vasúttörténeti létesítményekben.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az NZR BA class mozdonyok nem váltak olyan széles körben ismertté, mint más mozdonysorozatok, Új-Zéland vasúttörténetének egy fontos darabját képezik. A mozdonyok modellváltozatai ritkán fordulnak elő a modellvasút-gyűjteményekben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/NZR_BA_class
Képek
Források: Wikipédia, Google