Történeti háttér és gyártás
A Queensland Double Boilered Cross gőzmozdony egy különleges fejlesztése a 19. századi gőzmozdony-technológiának. Az 1867-ben gyártott mozdony, ahogy a neve is sugallja, Queensland, Ausztrália igényeinek kielégítésére készült. Az akkori vasúti infrastruktúra és a növekvő szállítási igények új technológiák kidolgozását sürgették, amelyre válaszul született meg ez a különleges mozdonytípus. A gyártás pontos részletei és a mozdonyt előállító vállalatok nevei jelenleg nem ismertek, továbbá a példányszámok és a pontos megrendelők adatai sem állnak rendelkezésre.
Technikai jellemzők
A mozdony kettős kazánnal rendelkezett, ami a gőzteljesítmény jelentős növelésére lett tervezve. Ez egy akkoriban innovatív megoldás volt, mely nagyobb sebességet és hatótávolságot eredményezett. Bár a pontos technikai specifikációk, mint a teljesítmény, tengelyelrendezés, vagy a maximális sebesség nem ismertek, a kettős kazános kialakítás jelentős előrelépést jelentett a gőzmozdonyok történetében. A technológia célja az volt, hogy hatékonyabbá tegye a gőztermelést, és ezzel növelje a vonat gazdaságosságát a hosszú ausztrál vasútvonalakon.
Szolgálati történelem
A Queensland Double Boilered Cross mozdony Queensland területén került szolgálatba, ahol a helyi vasúttársaságok alkalmazták. A mozdony szolgálati múltja, beleértve az esetleges átépítéseket, modernizációkat vagy baleseteket, nem került részletezésre, de az ilyen típusú mozdonyok általában teher- és személyszállító vonatok élén is szolgáltak. A kivonás pontos idejére vonatkozó adatok nem állnak rendelkezésre.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a Queensland Double Boilered Cross mozdonyból megmaradt volna bármilyen példány vagy hogy bármely múzeumban kiállításra került volna. A mozdony különleges műszaki megoldása ellenére úgy tűnik, hogy nem maradt fenn működőképes vagy rekonstruált változat belőle.
Érdekességek és kulturális hatás
Habár a Queensland Double Boilered Cross mozdony egy érdekes technológiai kísérlet volt, nincs adat arra vonatkozóan, hogy milyen kulturális hatása lett volna, vagy hogy megjelent-e volna filmekben, könyvekben, esetleg modellvasúti változatban. A mozdony különleges kialakítása ellenére nem vált közismertté, így becenevek vagy köznyelvi elnevezések sem kapcsolódnak hozzá.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google