Történeti háttér és gyártás
A South African Class ME 2-6-6-2 gőzmozdony a 20. század elején, 1912-ben készült. A gőzmozdonyokat a South African Railways (SAR) rendelte meg, és az amerikai Baldwin Locomotive Works gyártotta. Ez a típus kifejezetten a dél-afrikai vasútvonalak nehéz terepviszonyaihoz lett tervezve, amelyek nagy teljesítményű mozdonyokat igényeltek. A mozdonytípus célja az volt, hogy hatékonyan kezelje a meredek emelkedőket és hosszú vonatokat, ami a dél-afrikai térségben gyakori feladat volt.
Technikai jellemzők
A South African Class ME 2-6-6-2 gőzmozdony amerikai stílusú Mallet-gőzmozdony volt, amelyet articulált mechanizmusának köszönhetően a mozdony képes volt szűk íveken és meredek terepen is hatékonyan közlekedni. A mozdony tengelyelrendezése 2-6-6-2 volt, ami azt jelenti, hogy két forgóvázon három-három kapcsolt tengely található, a mozdony elején és végén is egy-egy támasztókerékkel.
- Típus: Mallet articuláció
- Meghajtás: Gőz
- Tengelyelrendezés: 2-6-6-2
- A hajtásrendszer két egymástól független gőzhengert tartalmazott, melyek különböző hőmérsékletű gőzzel működtek, növelve ezzel a hatékonyságot.
Szolgálati történelem
A South African Class ME gőzmozdonyokat elsősorban tehervonatok mozgatására használták, különösen nehéz terepviszonyok között. A mozdonyok Dél-Afrika különböző részein szolgáltak, ahol a hegyvidéki területeken és hosszú vonalakon is alkalmazhatóak voltak a teljesítményük és a Mallet-konstrukciójuk miatt. Az évek során a technológia fejlődésével és az új közlekedési módozatok megjelenésével fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy bármely South African Class ME 2-6-6-2 gőzmozdony megőrzésre került volna, vagy bármely múzeumban kiállítanák. Ezek a mozdonyok a történelem során eltűntek a vasúti közlekedés fejlődésével és a dízel- és elektromos mozdonyok térnyerésével.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class ME mozdonyok az afrikai kontinens vasúttörténetének különleges darabjai, amelyek a múlt század elején kiemelkedtek a technológiai innováció terén. Modellvasúti formában nem ismertek, és a kulturális hatásuk is korlátozott, mivel főként ipari célokra használták őket, és nem szerepeltek filmekben vagy könyvekben széleskörűen.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
South African Class ME 2-6-6-2 – Wikipédia
Képek
Források: Wikipédia, Google