Történeti háttér és gyártás
A Tasmanian Government Railways M osztály (1912) gőzmozdonyokat a Tasmanian Government Railways rendelte meg. A mozdonyokat az angliai Beyer, Peacock and Company gyártotta, és 1912-ben kezdték el gyártani őket. Az M osztályú mozdonyokat a Tasmaniai vasúti közlekedés fejlesztése érdekében szerződtették. Összesen 8 darab épült ebből a típusból.
Technikai jellemzők
Az M osztályú gőzmozdony egy 4-6-2-es tengelyelrendezésű gőzmozdony, ami azt jelenti, hogy négy vezető, hat hajtott, és két futó tengellyel rendelkezik. A mozdonyok gőzüzeműek voltak, amit a kazán biztosított. Ezt az elrendezést gyakran „Pacific” típusú mozdonyként azonosítják.
- Tengelyelrendezés: 4-6-2
- Meghajtás: Gőz
- Maximális sebesség: nem ismert
- Méretek: pontos méretek nem találhatóak
- Tüzelőanyag: szén
Szolgálati történelem
Az M osztályú mozdonyok a Tasmanian Government Railways hálózatában szolgáltak. A mozdonyok sikeresen teljesítettek a személy- és teherszállításban is. Az évek során a technológia fejlődése és a gazdasági változások miatt végül kivonták őket a forgalomból. Az utolsó példányokat az 1950-es évek végére selejtezték.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az M osztályú gőzmozdonyok közül sajnos egyetlen példány sem maradt meg. A történelmi dokumentációk és fényképek őrzik csak e mozdonyok emlékét.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az M osztályú mozdonyok nem maradtak fenn, a Tasmanian Government Railways történetének fontos részét képezik. Ezen típus beceneve „Pacific”, ami a tengelyelrendezésére utal. A modellvasúti rajongók körében nem ismertek különösebb modellek vagy replikák erről a típusról.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-6-2 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Tasmanian_Government_Railways_M_class_(1912)
Képek
Források: Wikipédia, Google