Történeti háttér és gyártás
A GNRI Class SG dízelmozdonyt 1913-ban gyártották, és a Great Northern Railway of Ireland (GNRI) rendelte meg. A mozdony kifejlesztése a hatékonyság növelésére és a korábbi gőzmozdonyok egyes gyengeségeinek kiküszöbölésére irányult. A mozdony megépítését a németországi Krupp vállalat végezte. A GNRI a korszerű dízelmozdonyt a saját hálózatán való közlekedésre szánta, különösen az utasszállítás és teherszállítás területén.
Technikai jellemzők
A GNRI Class SG egy dízelmozdony, ami a korszak egyik úttörője volt. Az SG mozdony tengelyelrendezése és teljesítménye a kor legfejlettebb dízeltechnológiáját tükrözte. A mozdony hossza, magassága és más pontos méretei nem állnak rendelkezésre, de a dízelhajtás biztosította a hatékonyabb üzemelést a gőzmozdonyokkal szemben. A maximális sebesség, tengelytáv és egyéb technikai részletek szintén nem kerültek rögzítésre az elérhető forrásokban.
Szolgálati történelem
A GNRI Class SG dízelmozdonyt az Írországban működő Great Northern Railway of Ireland használta. A szolgálatba állása nagy áttörést jelentett a vasúti közlekedésben, különösen a dízeltechnológia fejlődése szempontjából. Az SG mozdonyt több évtizeden keresztül üzemeltették, mielőtt kivonták volna a forgalomból. A mozdonyok pontos szolgálati ideje és esetleges balesetei nem ismertek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincsenek információk arról, hogy a GNRI Class SG dízelmozdonyból megőrzött példány létezne. Éppen ezért nem található meg múzeumok kiállításain, sem nosztalgiavonatok formájában.
Érdekességek és kulturális hatás
A GNRI Class SG dízelmozdony a vasúti technológia fejlődésének egy fontos mérföldköve volt, azonban nincsenek információk arra vonatkozóan, hogy a mozdony megjelent-e bármilyen filmben vagy könyvben, illetve modellvasúti verziója elérhető lenne-e. A dízelmozdonyok rajongói körében mindenesetre megbecsült helyet foglal el.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |