Történeti háttér és gyártás
A GS&WR Class 341 gőzmozdonyokat 1913-ban gyártották az ír vasutak számára. A Great Southern and Western Railway (GS&WR) készítette őket, hogy megfeleljenek a növekvő szállítási igényeknek. Az ír vasúti vonalak fejlődése és bővülése miatt szükség volt nagy teljesítményű mozdonyokra, amelyek hatékonyan tudják kiszolgálni a forgalmat. A mozdonyokat a GS&WR dublini Inchicore-i műhelyeiben építették, ahol a korszak számos jelentős vasúti járművét is konstruálták.
Technikai jellemzők
A GS&WR Class 341 egy gőzmozdony típus, amelyet a 4-6-0-as tengelyelrendezés jellemez. Ez azt jelenti, hogy négy vezető tengely és hat hajtott tengely van, amely stabilitást és nagyobb vonóerőt biztosít. A mozdonyokat gőz hajtja, amit a tüzelőanyag elégetése által termelt gőz biztosít. Ez a hajtásmód a korszak egyik legelterjedtebb technológiája volt, különösen az Egyesült Királyság és Írország vasútjain.
Szolgálati történelem
A GS&WR Class 341 mozdonyokat Írország különböző vonalain használták, elsősorban személyszállítási célokra. A GS&WR vasúttársaság flottájának fontos részét képezték, és hozzájárultak a vasúti forgalom bővítéséhez az országban. A mozdonyok a 20. század elején és közepén voltak aktív szolgálatban, amíg végül újabb típusok váltották fel őket. A pontos kivonási dátumok nem minden esetben dokumentáltak, de a gőzmozdonyok általános kivonása az 1950-es években kezdődött.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Információk szerint nincs fennmaradt példánya a GS&WR Class 341 mozdonynak múzeumokban vagy megőrzött állapotban. A korszak számos vasúti járművét nem sikerült megőrizni a modernizáció során, és így ezek a mozdonyok is a történelem részévé váltak anélkül, hogy fizikai példányok maradtak volna fenn.
Érdekességek és kulturális hatás
A GS&WR Class 341 mozdonyok nem váltak széles körben ismertté a kulturális köztudatban, de a gőzmozdonyok korszaka általában nagy hatással volt a vasúti modellezés világára. Az ír vasutakra specializálódott modellgyártók időnként készítenek hasonló mozdonyokat makett verzióban, hogy megőrizzék a gőzmozdonyok hagyományát és esztétikáját.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |