Történeti háttér és gyártás
A H&BR Class F3 gőzmozdonyát 1913-ban gyártották a Hull and Barnsley Railway számára. A mozdonyt a Yorkshire Engine Company, egy neves brit vasúti és ipari gépgyártó vállalat készítette. Ez a típus a korabeli igényekre reagált, különös tekintettel a teherszállításra, mivel a vasúti szállítmányozás iránti kereslet akkoriban jelentősen növekedett. Több példány készült, konkrétan 10 darab, amelyek kifejezetten a Hull and Barnsley Railway használatára lettek tervezve és szolgáltak az Egyesült Királyságban.
Technikai jellemzők
A H&BR Class F3 gőzmozdony a gőzhajtású mozdonyok közé tartozik. Az F3-as sorozatú mozdonyok 0-6-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, amely ideális volt a teherszállító vonatok számára, mivel nagy vontatási képességet biztosított. A mozdonyok maximális sebessége körülbelül 55 km/h volt, ami megfelelt a teherszállítás követelményeinek. A lokomotívok meglehetősen robusztus felépítéssel rendelkeztek, és kifejezetten a nehéz ipari feladatokat látták el.
Szolgálati történelem
A H&BR Class F3 mozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyságban használták, ahol a Hull and Barnsley Railway flottájának részét képezték. A mozdonyok nagy szerepet játszottak a teherszállításban, hozzájárulva a régió ipari fejlődéséhez. Szolgálati idejük alatt hatékonyan teljesítettek, de a technológiai fejlődés és a vasúti közlekedés modernizációja miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból. Pontos kivonási dátum nincs, de az 1960-as években már nem voltak aktív szolgálatban.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnálatos módon a H&BR Class F3 mozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn, így nem tekinthetőek meg múzeumi környezetben sem. Emiatt a rajongók és a történészek csak a meglévő dokumentáció és fotók alapján ismerkedhetnek meg ezzel a mozdonytípussal.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a H&BR Class F3 mozdonyok nem kerültek be a kulturális köztudatba úgy, mint más ikonikus mozdonyok, mégis fontos szerepet játszottak a brit ipar fejlődésében. A modellvasút-gyártók között ismeretlenek, és így nem készült róluk méretarányos modellváltozat. A mozdonyok becenevei, ha voltak is, nem maradtak fenn a nyilvánosság számára.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 0-6-0 |
Maximális sebesség | 55 km/h |
Gyártási év | 1913 |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google