Történeti háttér és gyártás
A FS Class E.332 egy elektromos mozdony, amelyet 1914-ben gyártottak. Az olasz állami vasúttársaság, a Ferrovie dello Stato (FS) számára lett kifejlesztve, hogy megfeleljen az egyre növekvő igényeknek az elektromos vontatás területén. A mozdony megépítése az elektromos technológia előnyeinek kihasználása érdekében történt, amely akkoriban még új és innovatív megoldásnak számított a vasúti közlekedésben. A gyártás pontos helyszíne és a felelős gyártó vállalat nem egyértelműen dokumentált, de az FS E.332 a korai elektromos mozdonyok egyik jelentős képviselője volt Olaszországban.
Technikai jellemzők
A FS Class E.332 egy elektromos hajtású mozdony, melyet a villamos energia felhasználásával üzemeltettek. Bár részletes műszaki specifikációk nem állnak rendelkezésre, az elektromos mozdonyok általános jellemzői alapján feltételezhető, hogy jelentős teljesítményt nyújtott a korabeli viszonyokhoz képest. Az ilyen típusú mozdonyok jellemzően háromfázisú váltakozó áramot használtak, és a korai modellekben is alkalmaztak már különböző típusú vezérlőrendszereket a hatékonyabb energiafelhasználás érdekében.
Szolgálati történelem
A FS Class E.332 mozdonyt elsősorban Olaszországban használták, része volt az olasz vasúthálózat modernizációjának a 20. század elején. A mozdonyok általában személyszállító vonatok élén szolgáltak, és hozzájárultak a vasúti közlekedés gyorsabb és megbízhatóbb működéséhez. A szolgálatban töltött időszak után a mozdonyok közül néhány tovább szolgált, míg másokat a korszerűbb modellek megjelenése miatt kivonták a forgalomból. A pontos kivonási és selejtezési idők nem meghatározottak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A rendelkezésre álló információk alapján nem világos, hogy létezik-e megőrzött példány a FS Class E.332 mozdonyból. Az ilyen korai elektromos mozdonyok ritkán maradtak fenn teljesen épen, így lehetséges, hogy nem találhatók meg múzeumi darabok között.
Érdekességek és kulturális hatás
A FS Class E.332 mozdony az elektromos vontatás egyik korai példája, és annak idején jelentős technológiai újításnak számított. Az ilyen típusú mozdonyok segítettek megalapozni az elektromos vasúti közlekedés későbbi fejlesztéseit. Noha nem rendelkezik különösebb kulturális vagy modellvasúti jelentőséggel, az ilyen jellegű járművek hozzájárultak a vasúti technológia fejlődéséhez.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Bővebb információ a FS Class E.332 mozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google