Manila Railroad 160 class gőzmozdony

Az 1920-as években épített Manila Railroad 160 class gőzmozdonyok meghatározó szerepet játszottak a Fülöp-szigeteki vasúthálózat fejlődésében, megbízható teljesítményükkel és tartósságukkal.

Történeti háttér és gyártás

A Manila Railroad 160 osztályú gőzmozdonyt a Baldwin Locomotive Works gyártotta, és 1914-ben készült el az Amerikai Egyesült Államokban. A mozdonyokat az akkoriban gyorsan fejlődő Fülöp-szigeteki vasúthálózat igényeinek kielégítésére tervezték. Az 160 osztály egyike volt azoknak a mozdonyoknak, amelyeket az ország vasútjainak kapacitásának növelésére használtak, különösen azáltal, hogy nagyobb teherbírású, megbízhatóbb járműveket biztosítottak. Összesen néhány egység készült ebből az osztályból, kifejezetten a Manila Railroad Company számára.

Technikai jellemzők

A Manila Railroad 160 osztályú gőzmozdonyok gőzmeghajtásúak voltak. A mozdonyok tervezésekor a megbízhatóságra és hatékonyságra helyezték a hangsúlyt, hogy megfeleljenek a helyi vasúti szállítási igényeknek. A gőzmozdonyok jellemző tengelyelrendezése ‘Pacific’ típusú volt, amely 4-6-2 kerékkonfigurációt jelentett. Ez lehetővé tette a mozdonyok számára, hogy nagyobb sebességgel és terhelhetőséggel haladjanak. A maximális sebesség és a pontos műszaki adatok a korszak és a mozdonyok funkciói miatt változatosak lehettek, de általában az ilyen típusú mozdonyok nagy teljesítményűek voltak, hogy kielégítsék a fővonalakon való közlekedés követelményeit.

Szolgálati történelem

A Manila Railroad 160 osztályú mozdonyokat főként a Fülöp-szigetek területén használták, ahol fontos szerepet játszottak a vasúti közlekedés fejlesztésében. Az ilyen mozdonyok javították a szigeteken belüli személy- és áruszállítást. A szolgálatuk alatt a mozdonyokat különböző típusú vonatok vontatására alkalmazták, beleértve az elővárosi és távolsági járatokat is. Az idővel bekövetkezett technológiai fejlődés és a dízelmozdonyok elterjedése miatt ezeket a gőzmozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból, azonban pontos kivonási dátumok nem állnak rendelkezésre.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Manila Railroad 160 osztályú mozdonyokból jelenleg nem ismert megőrzött példány, és úgy tűnik, egyik sem maradt fenn múzeumi kiállításon vagy nosztalgiavonatokban. Ezek a mozdonyok a koruknak megfelelően általában kivonásra kerültek, és az újabb technológiájú járművek váltották fel őket.

Érdekességek és kulturális hatás

  • A Manila Railroad 160 osztály a Fülöp-szigeteki vasúttörténelem fontos része, kialakítása és szolgálati ideje alatt kulcsszerepet játszott a helyi közlekedés fejlődésében.
  • Bár a mozdonyok nem maradtak fenn, emlékük és jelentőségük tovább él a vasúti rajongók és történészek körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

Bővebb információ itt érhető el

Képek

Források: Wikipédia, Google