Történeti háttér és gyártás
A New South Wales C35 osztályú gőzmozdonyokat az 1914-es évben kezdték gyártani, a New South Wales Government Railways (NSWGR) megrendelésére. Az első világháború előtti években a vasúti infrastruktúra bővítése és fejlesztése kiemelt fontosságú volt, így ezek a mozdonyok fontos szerepet játszottak a hatékony szállítás biztosításában. A gyártást az Eveleigh és a Cardiff vasúti műhelyekben végezték Ausztráliában. Összesen 35 darab készült ebből a típusból a 1914 és 1923 közötti időszakban.
Technikai jellemzők
A C35 osztályú mozdonyokat 4-6-0 tengelyelrendezéssel tervezték, ami három hajtott tengelyt jelentett. Ez a gőzmozdony típus a szénnel tüzelésű kazánrendszeren alapult, és kifejezetten a nehéz expressz vonatok vezetésére tervezték. A maximális sebességük körülbelül 113 km/h volt, ami abban az időben jelentős teljesítménynek számított. Ezek a mozdonyok 21 méter hosszúak voltak, és a kazánjukon egy 220 psi nyomású gőzrendszer működött. A fékrendszer légfékkel üzemelt.
Szolgálati történelem
A C35 osztályú mozdonyok a New South Wales állam területén üzemeltek, ahol elsősorban expressz személyszállító vonatok vontatására használták őket. Ezek a mozdonyok rendkívül megbízhatónak bizonyultak, és hosszú éveken át szolgáltak. A mozdonyokat az 1960-as évek közepére fokozatosan kivonták a forgalomból, ahogy a dízelmozdonyok elkezdtek elterjedni.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnálatos módon a C35 osztályú mozdonyok közül egyetlen működőképes példány sem maradt fenn. Azonban néhány mozdonyt megőriztek múzeumi célokra, így például a NSW Rail Museum-ban is megtekinthető egy ilyen mozdony.
Érdekességek és kulturális hatás
A C35 osztályú mozdonyok inspiráltak számos modellvasúti gyártót, hogy méretarányos másolatokat készítsenek róluk. A mozdonyok nem csak a vasútmodellek világában népszerűek, hanem irodalmi művekben és történeti áttekintésekben is gyakran szerepelnek a vasúti fejlődés egyik fontos alakjaként.
Műszaki adatlap
| Járműtípus | Gőzmozdony |
| Meghajtás | Gőz |
| Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
| Gyártási év | 1914 |
| Tengelyelrendezés | 4-6-0 |
| Maximális sebesség | 113 km/h |
| Kazán nyomása | 220 psi |
| Hossz | 21 m |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/New_South_Wales_C35_class_locomotive
Képek
Források: Wikipédia, Google










