New South Wales C35 class locomotive gőzmozdony

A New South Wales C35 class locomotive gőzmozdony a 20. század elején készült, és lenyűgöző teljesítményének köszönhetően hosszú időre a ausztrál vasúti közlekedés meghatározó szereplőjévé vált.

Történeti háttér és gyártás

A New South Wales C35 osztályú gőzmozdonyokat az 1914-es évben kezdték gyártani, a New South Wales Government Railways (NSWGR) megrendelésére. Az első világháború előtti években a vasúti infrastruktúra bővítése és fejlesztése kiemelt fontosságú volt, így ezek a mozdonyok fontos szerepet játszottak a hatékony szállítás biztosításában. A gyártást az Eveleigh és a Cardiff vasúti műhelyekben végezték Ausztráliában. Összesen 35 darab készült ebből a típusból a 1914 és 1923 közötti időszakban.

Technikai jellemzők

A C35 osztályú mozdonyokat 4-6-0 tengelyelrendezéssel tervezték, ami három hajtott tengelyt jelentett. Ez a gőzmozdony típus a szénnel tüzelésű kazánrendszeren alapult, és kifejezetten a nehéz expressz vonatok vezetésére tervezték. A maximális sebességük körülbelül 113 km/h volt, ami abban az időben jelentős teljesítménynek számított. Ezek a mozdonyok 21 méter hosszúak voltak, és a kazánjukon egy 220 psi nyomású gőzrendszer működött. A fékrendszer légfékkel üzemelt.

Szolgálati történelem

A C35 osztályú mozdonyok a New South Wales állam területén üzemeltek, ahol elsősorban expressz személyszállító vonatok vontatására használták őket. Ezek a mozdonyok rendkívül megbízhatónak bizonyultak, és hosszú éveken át szolgáltak. A mozdonyokat az 1960-as évek közepére fokozatosan kivonták a forgalomból, ahogy a dízelmozdonyok elkezdtek elterjedni.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnálatos módon a C35 osztályú mozdonyok közül egyetlen működőképes példány sem maradt fenn. Azonban néhány mozdonyt megőriztek múzeumi célokra, így például a NSW Rail Museum-ban is megtekinthető egy ilyen mozdony.

Érdekességek és kulturális hatás

A C35 osztályú mozdonyok inspiráltak számos modellvasúti gyártót, hogy méretarányos másolatokat készítsenek róluk. A mozdonyok nem csak a vasútmodellek világában népszerűek, hanem irodalmi művekben és történeti áttekintésekben is gyakran szerepelnek a vasúti fejlődés egyik fontos alakjaként.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Gyártási év 1914
Tengelyelrendezés 4-6-0
Maximális sebesség 113 km/h
Kazán nyomása 220 psi
Hossz 21 m

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/New_South_Wales_C35_class_locomotive

Képek

Források: Wikipédia, Google