Történeti háttér és gyártás
A Württemberg T 6 gőzmozdonyt 1916-ban fejlesztették ki a Württembergische Staatseisenbahnen (Württemberg Állami Vasút) részére. A mozdonytípus megalkotásának fő célja az volt, hogy kielégítse a nehéz teherszállítmányok kezelésére vonatkozó igényt, különösen a dombos és hegyvidéki utakra optimalizálva.
A T 6 mozdonyokat a Maschinenfabrik Esslingen gyártotta, amely akkoriban a németországi mozdonygyártás egyik kiemelkedő szereplője volt. Összesen 20 darabot készítettek ebből a típusból.
Technikai jellemzők
A Württemberg T 6 gőzmozdony egy 2-10-0 tengelyelrendezésű, azaz „Decapod” típusú gépezet volt. Ez az elrendezés öt hajtott tengelyt foglalt magában, segítve a mozdonyt a nehéz vonatok vontatásában.
- Meghajtás: Gőzhajtású rendszer
- Teljesítmény: Nincs feltüntetve a pontos teljesítmény a forrásban
- Maximális sebesség: 65 km/óra
- Méretek: Hossz és magasság nincs részletezve
- Fékrendszer: Nincs részletezve a forrásban
Szolgálati történelem
A Württemberg T 6 mozdonyokat elsősorban Németországban használták nehéz teherszállításra. Az I. világháború idején és azt követően is jelentős szerepet játszottak a szállításban, köszönhetően robosztus felépítésüknek.
A második világháború után ezek közül a mozdonyok közül több darab átkerült a Deutsche Reichsbahn (Német Birodalmi Vasút) állományába. A szolgálati időszakuk a 20. század közepéig tartott.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos, a források alapján nem található információ megőrzött példányokról vagy múzeumi szereplésről a Württemberg T 6 mozdony esetén.
Érdekességek és kulturális hatás
Nincs információ arról, hogy a Württemberg T 6 mozdony különösebb kulturális hatást gyakorolt volna, vagy hogy lenne bármilyen jelentősége a modellvasúti világban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Maximális sebesség | 65 km/óra |
Tengelyelrendezés | 2-10-0 (Decapod) |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Württemberg_T_6
Képek
Források: Wikipédia, Google