Történeti háttér és gyártás
A Pennsylvania Railroad class FF1 elektromos mozdonyt 1917-ben gyártották. Az amerikai Pennsylvania Railroad társaság számára készült, amely a XIX. század végén és a XX. század elején vezető szerepet töltött be az Egyesült Államok vasúti iparában. Az FF1 mozdonyt azzal a céllal tervezték, hogy a nehéz tehervonatokat a nehéz terepen is hatékonyan mozgassa. A mozdony egy példányban készült, gyártását a Westinghouse Electric and Manufacturing Company végezte, egyfajta tesztmodellként.
Technikai jellemzők
Az FF1 egy elektromos mozdony volt, amely rendkívül robusztus kialakítással rendelkezett. A jármű hat tengelyes elrendezése (1-C-1+1-C-1) különösen nagy stabilitást biztosított. A mozdonyt a Westinghouse által gyártott elektromos berendezések hajtották, és a maximális teljesítménye 4600 lóerő volt. Az FF1 mozdony maximális sebessége körülbelül 32 km/h, ami a teherszállítási céloknak megfelelt, de személyszállítás esetén alacsonynak bizonyult. A mozdony hossza 20,4 méter volt. Kezdetben a mozdony vezetőállásai csak a mozdony két végén helyezkedtek el, egyszerűsítve ezzel a működtetést.
Szolgálati történelem
Az FF1 mozdony a Pennsylvania Railroad szolgálatában állt, elsődlegesen tehervonatok vontatására használták a hegyvidéki szakaszokon. A mozdony erőteljes teljesítménye ellenére a relatíve alacsony sebessége korlátozta a széleskörű alkalmazását. Az FF1 szolgálati ideje viszonylag rövid volt, mivel a későbbi, modernebb mozdonyok fokozatosan váltották fel.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs megőrzött példány az FF1 mozdonyról, és nem szerepel semmilyen múzeum kiállításán. A mozdony egyetlen példánya leszerelésre került, nem maradt fenn múzeumi bemutatásra vagy nosztalgikus célokra.
Érdekességek és kulturális hatás
- A Pennsylvania Railroad FF1 mozdonyt gyakran „Big Liz” becenéven emlegették, robusztus megjelenése miatt.
- Noha az FF1 működése rövid ideig tartott, a vasúti rajongók körében még mindig számon tartják mint egy korai kísérletet a nehéz teherszállító elektromos mozdonyok fejlesztésére.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 1-C-1+1-C-1 |
Teljesítmény | 4600 lóerő |
Maximális sebesség | 32 km/h |
Hossz | 20,4 m |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Pennsylvania_Railroad_class_FF1
Képek
Források: Wikipédia, Google