Történeti háttér és gyártás
A USRA Heavy Mountain gőzmozdony az Egyesült Államok Vasúti Igazgatósága (United States Railroad Administration – USRA) által fejlesztett nehéz tehervonati mozdony volt. Az USRA a Világháború idején, 1918-ban, a fokozódó szállítási igények kielégítése céljából rendelte meg ezt a mozdonytípust. A mozdonyt az ALCO (American Locomotive Company) készítette, a Baldwin Locomotive Works és a Lima Locomotive Works cégekkel együttműködésben. A Heavy Mountain sorozat összesen 15 példányt számlált.
Technikai jellemzők
A USRA Heavy Mountain mozdonyok gőzüzeműek voltak, és elsősorban teherszállításra használták őket. A kialakításuk 4-8-2-es tengelyelrendezéssel rendelkezett, amely négy vezető, nyolc hajtott és két futótengelyből állt. Ez az elrendezés kiváló stabilitást és vonóerőt biztosított, ami alkalmassá tette hosszú és nehéz tehervonatok továbbítására. A mozdony teljesítménye jelentős volt, és képesek voltak magas sebességgel is közlekedni, bár a pontos maximális sebességükről nincsenek adatok.
Szolgálati történelem
A USRA Heavy Mountain mozdonyokat az Egyesült Államok különböző vasúttársaságai számára gyártották, és többek között a Baltimore and Ohio Railroad, valamint a Southern Railway használta őket. Ezek a mozdonyok nagy teljesítményük miatt népszerűek voltak, és hosszú évekig szolgáltak megbízhatóan. A második világháború után azonban fokozatosan kivonták őket a forgalomból a dízelmozdonyok elterjedése miatt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Bár a USRA Heavy Mountain gőzmozdonyok ma már nincsenek szolgálatban, néhány példányuk megmaradt különböző amerikai múzeumokban. Ezek a mozdonyok fontos ipartörténeti emlékeket képeznek, és időnként nosztalgiavonatok részeként is üzemeltetik őket különleges alkalmakkor.
Érdekességek és kulturális hatás
A USRA Heavy Mountain mozdonyok története és jelentősége miatt sok vasútrajongó szívéhez közel áll. Modellvasúti gyártók is piacra dobták a mozdony méretarányos modelljeit, amelyek népszerűek a gyűjtők körében. A mozdonyok becenevén kívül ismertek voltak robusztus kialakításukról és megbízhatóságukról, ami hozzájárult a vasúttörténet alakulásához az Egyesült Államokban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-8-2 |
Gyártási év | 1918 |
Példányszám | 15 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/USRA_Heavy_Mountain
Képek
Források: Wikipédia, Google